طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

وب سایت های برتر دنیا کدام اند؟

شاید برای شما جالب باشد بدانید ۱۰ وب سایت برتر دنیا کدامند ؟

پیج رنک ، الکسا ، رتبه الکسا

پیج رنک ، الکسا ، رتبه الکسا

البته مرجع ما این بار پیج رنک گوگل نیست بلکه رتبه بندی وب سایت الکسا است .

اجازه بدهید ابتدا کمی درباره الکسا برای شما بگویم :

وب سایت الکسا در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد. این شرکت یکی از زیر مجموعه های شرکت آمازون به حساب می آید.

نام این وب سایت به  احترام  کتابخانه اسکندریه مصر به عنوان یکی از بزرگترین محل‌های دانش در مقابل این که دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد، انتخاب شده است. این شرکت به صورت ماهیانه وب سایتها را آنالیز کرده و براساس ترافیک ماهیانه رتبه بندی می کند ،  این شرکت دارای نوار ابزاری است که می‌تواند به کاربرانش اعلام کند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند که این پیشنهاد براساس آنالیز ترافیک کاربر می‌باشد. همچنین الکسا با ارائه نمودارهایی در زمینه موارد ذکر شده در طول بازه‌های زمانی مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مدیریت وب سایت‌ها کمک می‌کند تا آنالیز و بررسی دقیقی از وب سایت خود داشته باشند.

اما رتبه های یک تا ده به قرار زیر است :

رتبه ۱  – گوگل   (که کاملا قابل پیشبینی بود )

رتبه ۲ – فیس بوک (باز هم قابل پیشبینی بود)

رتبه ۳ – یوتیوب ( از نظر ترافیک ماهیانه بسیار بالا بوده است بدلیل واکشی فیلم ها وکلیپ ها اما در تعداد کاربران نتوانسته با گوگل و فیسبوک رقابت کند)

رتبه ۴ – یاهو ( خب بعد از گوگل بالاترین جستجو را داراست )

رتبه ۵ – بایدو ( نسخه چینی گوگل که بدجوری در حال تعقیب گوگل است اما در چین )

رتبه ۶ – ویکی پدیا ( به نظر می رسید باید بالاتر باشد )

رتبه ۷ – کیوکیو ( باز هم یک سایت چینی که به مدد تعداد کاربران زیاد توانسته این رتبه را کسب نماید ، کیوکیو واحد پول مجازی چین است )

رتبه ۸ – تائوبائو ( فروشگاه مجازی چینی که تقریبا تمام کاربرانش چینی هستند اما خب ترافیک ماهیانه بالایی دارد)

رتبه ۹ – لایو ( بالاخره از خانواده مایکروسافت یکی رتبه زیر ۱۰ را کسب کرد ، ایمیل رایگان و سرویسهای دیگر باعث این ترافیک از سراسر دنیا شده)

رتبه ۱۰ – تویتر (یک شبکه اجتماعی فوق العاده منظم که اگر رتبه بندی دست من بود رتبه اول بعد از گوگل را به او می دادم )

از این جهت که الکسا بین مراجعه کنندگان محلی و غیر محلی هیچ تفاوتی قائل نمی شود شاید رتبه بندی آن هم کمی غیر منصفانه به نظر برسد در حالیکه گوگل اگر چه ترافیک محلی را در پیج رنک محاسبه نمی کند اما بسیار دقیق کاربران محلی و غیر محلی و حتی اسپم ها را شناسایی می کند ، خب وب سایتی که تنها در یک کشور کاربرد و کاربر دارد نمی تواند در صدر برترینهای جهانی قرار بگیرد اما در الکسا بی هیچ تفاوتی این اتفاق می افتد.

البته الکسا به صورت محلی (لوکال) نیز رتبه بندی دارد و نکته جالب توجه این است که تنها کشوری که من دیدم شبکه های اجتماعی جهانی رتبه بالایی در آن کسب نکرده اند ایران است و آن هم به دلیل فیلترینک این شبکه ها در ایران است و تنها سایت خارجی که در ایران رتبه بالایی دارد گوگل است .

منبع: سایت رایان مهر

بررسی فریم ورک های بوتسترپ و فاندیشن در طراحی سایت

فریم ورک ها به برنامه نویسان کمک میکند که آسانتر کار کنند.

آنها باعث افزایش بهره وری می شوند و برای نمونه سازی سریع و سایت ها بسیار مناسب هستند. علاوه بر این، آنها مزایایی مانند سازگاری متقابل مرورگر و اجزای آماده CSS را ارائه می دهند.

اساسا، با استفاده از یک فریم ورک سمت کاربری (front-end) به این معنی است که شما مجبور نیستید هر بار که یک وب سایت جدید و یا یک برنامه وب طراحی می کنید از ابتدا شروع کنید.

فریم ورک های front-end که به عنوان فریم ورک های css هم نامیده می شوند، معمولا از یک سری فایهایی تشکیل شده اند مثل css jsvascript

درحالیکه فریم ورک های سمت کاربری (front-end) بسیار زیاد هستند. دوتا از محبوب ترین فریم ورک ها، بوتسترپ (bootstrap) و فاندیشن (foundation) هستند. اگرچه بسیار شبیه به هم هستند اما هنگام طراحی سایت تفاوت های کلیدی دارند.

در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که کدام فریم ورک برای شما، نسبت به اهداف و سبکی که درنظر دارید، مناسب تر است.

بوتسترپ 

داستان شروع بوتسترپ

فریم ورک بوتسترپ برای اولین بار در اواسط سال 2010 توسط کارکنان Mark Otto در توییتر ساخته شد. در ابتدا یک فریم ورک داخلی بود اما بعدا در 19 اوت 2011 به عموم منتشر شد.

فاندیشن 

داستان شروع فاندیشن

فاندیشن نیز به عنوان یک فریم ورک داخلی در سال 2008  توسط شرکت Zurb ایجاد شد و آن را در پاییز 2011 در اختیار عموم قرار داد.

با گذشت زمان، فاندیشن نسخه های بیشتری نسبت به بوتسترپ انتشار داد ( به این معنی که کدام یک از آنها زمان بیشتری برای تنظیم دقیق و حل مشکلات صرف کرده اند). با این حال، کاربرانی که از بوتسترپ استفاده می کنند بیشتر هستند.

شباهت های مابین بوتسترپ و فاندیشن

  1. منبع باز (open source)

هر دو فریم ورک تحت مجوز MIT ساخته شده اند، به این معنی که انها برای استفاده و انطباق، آزاد و کدباز هستند.

  1. واکنشگرا (یا mobile first)

یک سایت واکنشگرا، اساسا به این معنی است که وبسایت یا برنامه وب میتواند به صورت یکپارچه در اندازههای صفحه نمایش، موبایل، رایانه رومیزی و دسکتاپ و .. کار کند.

  1. سیستم 12گرید

یک سیستم گرید بندی در فریم ورک، به شما این امکان را می دهد که با قدرت بیشتری چیدمان صفحه سایت یا وب اپلیکیشن خود را طراحی کنید.

هر دو فریم ورک عبارتند از:

  • سطر ها و ستون ها
  • توانایی کشیدن ستون در ردیفها و بالعکسپ

Figure 1 - نمونه گرید بندی بوتسترپ

Figure 2 - نمونه گرید بندی فاندیشن

  1. سبک اجزای css

بوتسترپ و فاندیشن هر دو "پیش طراحی شده" و اجزای "آماده به کار" ارائه شده اند. مانند موارد زیر:

  • نوار ناوبری
  • دکمه ها
  • صفحه بندی
  • برچسب ها
  • نوار پیشرفت
  • و ...

 

  1. افزونه های اختیاری جاوااسکریپت

این افزونه های JS برای افزودن انواع خاصی از ویژگی های پیشرفته تر در front-end کار را برای برنامه نویسان آسان تر میکند؛ مانند منو های ساید بار یا پاپ اپ ها.

بوتسترپ دارای 12 افزونه است درحالیکه فاندیشن دارای 15 افزونه است.

منبع:بررسی فریم ورک های بوتسترپ و فاندیشن در طراحی سایت

تاثیر محبوبیت وب سایت بر سئو

مورد دیگری که حتی قبل از طراحی وب سایت باید به آن توجه شود ، محبوبیت وب سایت است.  بسیاری از موتورهای جستجوگر معیاری دارند که تعداد دفعات کلیک کاربر روی وب سایت ساخته شده در صفحه نتایج را بررسی می‌کنند . هر چه سایت دفعات بیشتری در نتایج جستجوی انتخاب شده باشد ، موقعیت بالاتر از دیگران در رتبه بندی کسب خواهد کرد . بنابراین حتی قبل از طراحی وب سایت ، سعی کنید آن را محبوب کنید . با تبلیغات یا خبرنامه یا حتی اعلان های ایمیلی ، سایتتان را به دیگران معرفی کنید و به محض وارد شدن سایت به وب ، این تلاش ها را افزایش دهید.

شما برای محبوب شدن سایت ، آن را برای موتورهای جستجوگر بهینه می‌کنید و از طرفی نحوه رتبه بندی سایت در موتور جستجوگر می تواند میزان محبوبیت آن را مشخص کند. پاسخ به این معما اسان نیست . هیچ فرمول جادویی برای کمک به حل این معادله وجود ندارد ، بلکه به زمان و تلاش های دائمی نیاز هست تا بازدیدکنندگان را به سایتتان بکشاند .

معیارهای دیگری که باید به آنها توجه کنید. علاوه بر ۴ آلمان اصلی که باید روی آنها برنامه‌ریزی کنید ، چند مورد دیگر نیز برای بررسی وجود دارد . به عنوان نمونه ، متن بدنه وبسایت ، توسط خزنده ای که سایت را فهرست می کند ، ارزیابی می‌شود .متن بدنه سایت ، باید شامل کلمات کلیدی کافی برای جلب نظر خزنده ها باشد .

محبوبیت وب سایت و تاثیر آن بر سئو

محبوبیت وب سایت و تاثیر آن بر سئو

تگ های جایگزین نیز برای عکس ها و لینک ها مهم هستند . این تگ ها توضیح کوتاهی در مورد عکس یا گرافیکی که روی سایت درست نمایش داده نمی شود ، هستند . تگ های جایگزین که  تگ Alt خوانده می‌شوند ، توضیحی درباره عکس دارند . بنابراین حتی اگر عکس اصلی ظاهر نشود ، شرحی از آن وجود خواهد داشت . علاوه بر این  تگ Alt محل مناسبی برای قرار دادن کلید واژه های اضافی است .

مفهوم بهینه سازی وب سایت

کل مفهوم بهینه سازی وب سایت  ، یعنی ایجاد سایتی که توسط موتورهای جستجوگر قابل پیمایش باشد . کار راحتی به نظر می‌رسد ، ولی جنبه های زیادی برای بررسی وجود دارد ، و تنها به کلید واژه ها ، لینک هاو یا تگ های html محدود نمی‌شود .

آیا میزبانی سایت مهم است ؟

این سوال در طول طراحی وب سایت چندین بار مطرح می‌شود . آیا محل میزبانی سایت ، مهم است ؟ جواب منفی است . ولی به معنی کم اهمیت بودنش هم نیست .

عناصر میزبانی تاثیری عمده ، روی نحوه رتبه بندی سایت در نتایج جستجو دارند .

یکی از مسائل مهم مربوط به دامنه میزبانی ، محل شرکت میزبان شماست . اگر در آمریکا هستید و دامنه ای  روی سروری در انگلیسی خریده اید، به رتبه بندی تان لطمه خواهد خورد ، زیرا خزنده های موتور جستجوگر از لحاظ جغرافیایی ، مکان سایتتان را مغایر با محلتان خواهد یافت . بسیاری از موتورهای جستجو گر بعضی المان های جغرافیایی را نیز در نتایج اعمال می کنند و این مغایرت می تواند ، در ایجاد یک تاثیر منفی بگذارد.

محبوبیت وب سایت و تاثیر آن بر سئو

محبوبیت وب سایت و تاثیر آن بر سئو

مدت زمانی هم که از ثبت نام سایت تان  گذشته روی رتبه‌بندی تاثیر می‌گذارد . تعدادی از هکرها ، از دامنه‌هایی استفاده می‌کنند که کمتر از یکسال از ثبت نامشان می گذرد ، زیرا معمولاً یک سال کامل از آن استفاده نمی کنند. به همین دلیل برخی موتورهای جستجو گر به این موضوع در معیار هایشان توجه کرده و به دامنه هایی  که مدت بیشتری از ثبت نامشان می‌گذرد ، اولویت بالاتری می دهند . بعلاوه یک ثبت طولانی‌مدت دامنه ، نشان‌دهنده تعهد و مسئولیت پذیری در نگهداری سایت است .


منبع:تاثیر محبوبیت وب سایت بر سئو

بررسی مقدمات طراحی سایت

در حال حاضر دنیای اینترنت و وب بسیار گسترده شده است و مردم جهان حالا مدت زیادی از زمان خود را در اینترنت سپری میکنند.

در این وضعیت نقش طراحان وب به عنوان معماران اصلی این دنیا بسیار مهم و پررنگ است.

حال طراحی و معماری این دنیای تکنولوژی دارای اصول و قوانین مشخصی است که تمامی طراحان وب باید آن را رعایت کنند. مسئله مهمی که تمامی طراحان وب بایستی به آن توجه داشته باشند این است که یک وب سایت خوب به طرح گرافیکی زیبا و مناسب با زمینه فعالیت وب سایت و بدون پیچیدگی همراه با منوی کاربردی و چیدمان صحیح اطلاعات نیازمند است.

یکی از مسائل مهم در طراحی وب سایت بررسی املای مطالب وب سایت است. دقت کنید که وجود غلط املایی در مطالب یکی از بدترین نکات در طراحی وب سایت به شمار میرود. در کنار این که اطلاعات نبایستی غلط املایی داشته باشند ، میزان غنی بودن اطلاعات وب سایت نیز بسیار مهم است. دقت کنید هر چه قدر وب سایت شما از نظر ظاهری زیبا باشد اما دارای محتوای باارزشی نباشد بازدیدکنندگان وب سایت دیگر تمایلی برای بازگشت به سایت ندارند.

سازگاری با انواع مرورگرهای وب

در حال حاضر مرورگرهای وب بسیار متنوعی وجود دارند که کاربران از آن استفاده میکنند و شما بایستی شما تمامی مرورگرها را در زمان طراحی وب سایت خود در نظر داشته باشید. دقت کنید که مهمترین مرورگرها را همیشه در نظر داشته باشید. برای رسیدن به این هدف بایستی از دستورات و عملکردهایی استفاده کنید که در تمامی مرورگرها پشتیبانی میشوند. به عنوان مثال برخی دستورات جدید که در CSS3 عرضه شدند در مرورگر IE قدیمی و برخی مرورگرهای دیگر پشتیبانی نمیشود. با این که اکثر مرورگرهای وب رایگان هستند اما اکثر کاربران از نسخه های بروز مرورگر استفاده نمیکنند و این مسئله باعث میشود که شاید وب سایت شما را به درستی مشاهده نکنند.

یکی دیگر از مسائلی که در نحوه نمایش وب سایت موثر است سیستم عامل مورد استفاده کاربر است زیرا هر یک از سیستم های عامل معمولا از مرورگر خاص خود استفاده میکنند. امروزه استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها در بین مردم ترویج پیدا کرده اند و مهم است که شما هم وب سایت خود را طوری طراحی کنید که این دسته از کاربران هم قادر به مشاهده صحیح وب سایت شما باشند. در صورت استفاده از امکاناتی که ممکن است در برخی مرورگرها پشتیبانی نشوند بهتر است به بازدیدکنندگان سایت اطلاع رسانی کنید.

تصاویر و عکس های مورد استفاده در وب سایت

طی آمارهای به دست آمده در صورتی که لود شدن کامل یک وب سایت بیشتر از 10 ثانیه زمان ببرد ممکن است بازدیدکنندگان از بازدید وب سایت منصرف شوند. یکی از مواردی که زمان لود شدن صفحه را طولانی میکند استفاده بیش از حد از تصاویر است. سعی کنید تصاویر سایت را تا حد امکان سبک کنید تا زمان لود شدن صفحات وب سایت به حداقل برسد. یکی دیگر از موارد استفاده از Alt برای معرفی خصوصیات به موتورهای جستجوگر مانند گوگل است. علاوه بر این که با این کار گوگل تصاویر سایت شما را شناسایی میکند ، پیش از لود کامل تصاویر متن جایگزین تصویر نیز به کاربر نمایش داده میشود.

استفاده از رنگ بندی مناسب در صفحات وب سایت

علاوه بر انتخاب رنگ مناسب برای اسکلت قالب وب سایت ، انتخاب رنگ مناسب برای پس زمینه صفحات وب سایت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شاید یکی از بهترین انتخاب ها برای سایت رنگ مشکی برای متن و سفید از برای زمینه باشد. شما باید حتما از تضاد رنگی استفاده کنید تا مطالعه و خواندن آن برای بازدیدکنندگان سایت راحت باشد.

استفاده از فایل های چندرسانه ای و مالتی مدیا

مالتی مدیا در واقع از فایل های فلش ، ویدئو و کلیپ های صوتی و موسیقی تشکیل شده. توصیه ما به شما این است که از جریان مداوم رسانه ای یا Streaming Media استفاده کنید. فایل های جریان مداوم در واقع فایل هایی هستند که به صورت مداوم دریافت و توسط نرم افزارهایی مانند Real Player به کاربر نمایش داده میشوند. در این حالت کاربران منتظر نمی مانند تا کل فایل دریافت شود و سپس آن را مشاهده کنند بلکه عمل پخش همزمان با دریافت فایل صورت میگیرد.

در مورد فایل های چند رسانه ای یک مسئله دیگر نیز مهم است. برخی وب سایت ها در صفحه ورودی از فایل های اینترو فلش Intro Flash استفاده میکنند. حتما دقت کنید که به کاربر این امکان را بدهید تا در صورتی که مایل به مشاهده اینترو نبود بتواند با کلیک بر روی کلیدی از نمایش اینترو صرف نظر کند.

منوی اصلی وب سایت جهت دسترسی به اطلاعات وب سایت

منوی اصلی سایت یا همان Site Navigation باید ساده و در دسترس باشد. مطالعات نشان میدهد که کاربران اگر در عرض 3 ثانیه اطلاعات و یا منوی دسترسی به اطلاعات مورد نظر را پیدا نکنند بلافاصله از سایت خارج میشوند. برخی از طراحان در طراحی منو های اصلی سایت از فایل های فلش و یا تصاویر استفاده میکنند و باید دقت داشته باشید که شاید برخی بازدیدکنندگان نتوانند این موارد را مشاهده کنند. بنابراین توصیه میشود از منوهای متنی ساده استفاده کنید.

یکی دیگر از موارد مهم درباره لینک ها دقت در وجود نداشتن لینک های مرده است. این نوع لینک ها کاربران شما را به صفحات خالی ارجاع میدهند و این مسئله قطعا کاربران سایت شما را فراری میدهد.

عدم استفاده از فریم یا قاب در طراحی وب سایت

استفاده از فریم Frame در طراحی صفحات وب سایت کاملا منسوخ شده است و HTML5 نیز دیگر از این ویژگی پشتیبانی نمیکند. یکی از نکات منفی این نوع ویژگی عدم پشتیبانی از نشانه گذاری یا Bookmark است.

در نهایت به شما توصیه میکنیم همیشه در ابتدا شناخت مناسبی از مخاطبین سایت خود داشته باشید. مثلا اگر مخاطبین سایت شما کودکان هستند سعی کنید از رنگ های شاد و زنده بیشتر استفاده کنید. نوع و اندازه فونت نیز بسیار مهم است. مثلا اگر بازدیدکنندگان سایت شما افراد مسن هستند سعی کنید از فونت های ساده و با سایز نسبتا درشت استفاده کنید تا مطالعه آن برای افراد بازدیدکننده راحت باشد.

منبع: سایت آرمان وب 

معیار های طراحی سایت حرفه ای چیست؟

اگر از شما بپرسند معیارهای طراحی سایت حرفه ای چیست شما چه جوابی خواهید داد؟ رنگ بندی آن؟ محتوای آن؟ کیفیت عکس ها؟ راحتی؟ شاید همه اینها درست باشد ولی همانطور که قانون ۸۰ – ۲۰ به ما میگه، ۲۰ درصد معیارها، ۸۰ درصد رضایت کاربران رو رقم میزنه.

شاید مهم ترین نکته در بدست آوردن داده های واقعی معیار های تشخیص برای فهمیدن اینکه سایت، از دید کاربران مناسب است یا خیر، هدایت مخاطبین هدف داخل آن سایت باشد. حتی باید سایت به گونه ای طراحی شود تا حد ممکن مخاطب غیر هدف آن را پیدا نکند تا خللی در داده های ما ایجاد نکند. شاید اهمیت سئو هدفمند اینجا به روشنی مشخص شود.

همه ما میدانیم ورودی زیاد برای سئو هر سایتی مفید است پس چرا باید جلوی مخاطب غیر هدف را گرفت؟

همینطور که میدانیم بعضی از معیارهای تشخیص یک سایت خوب از داده های بدست آمده از رفتار مخاطبین داخل سایت بدست می آیند. با وجود مخاطبین غیر هدف، رفتارهای آنها از کیفیت داده های بدست آمده میکاهد. باور آژانس دیجیتال مارکتنیگ رسپیناتک این است که ما برای تغییر باید معیارهای محکم داشته باشیم و چه معیاری بهتر از رفتار مخاطبین داخل سایت.

اما باید به سوال اصلی پرداخت که معیار تشخیص یک سایت خوب چیست؟

۱) کاربری راحت و ساده

یکی از معیارهای تشخیص یک سایت خوب سادگی در استفاده از آن است. کاربر هدف ما باید بدون گیج شدن به هر قسمت از سایت دسترسی پیدا کند و در هر مرحله این امکان را داشته باشد به مرحله قبل بازگردد. شاید یکی از عوامل تاثیرگذار در سادگی استفاده از طرح های مینیمال است. طراحی مینیمال به طرح های خلوتی میگویند که میتوان چشم مخاطب را به هر کجای مورد نظر هدایت کرد.

 

گوگل

 

۲) دسترسی سریع

کاربر باید این امکان را داشته باشد که با کمترین کلیک به مقصد نهایی خود برسد. معیار جهانی برای این تعداد کلیک عدد ۳ است. یعنی مخاطب باید با ۳ کلیک یا کمتر به خواسته خود برسد، اما شاید این معیار کمی سختگیرانه باشد زیرا علی رقم هزینه های هنگفت سایت های بزرگ دنیا نظیر Aliexpress یا حتی Digikala نتوانسته اند به این معیار دست پیدا کنند.

 

منو دیجی کالا

۳) سرعت بالا آمدن

یکی از معیارهای تشخیص یک سایت خوب سرعت لود شدن آن است. سایت هرچه زودتر لود شود باعث رضایت کاربران می شود زیرا آنها با سرعت بیشتری می توانند سایت دلخواه خود را ببینند. یکی از ابزارهایی که می توان این مورد را سنجیدGoogle’s page speed insights است که به شما سرعت لود شدن سایتتان را می دهد و حتی شما را برای بهبود سایت خود راهنمایی می کند. ( توجه داشته باشید که با IP ایران نمی توانید از این سرویس استفاده کنید.)

 

گوگل پیج اسپید

 

۴) هدایت موثر

سایت باید به گونه ای طراحی شود تا مخاطبین شما از هرکجای سایت وارد می شوند به مرور به جایی که ما می خواهیم هدایت شوند. ساخت صفحه فرود برای وب سایت ها یکی از عوامل تاثیرگذار در نتیجه گیری آنها است.

۵) محتوای ساده و جامع

هر سایتی که محتوایی را به مخاطبین منتقل می کند باید از لحاظ محتوایی کاملا ساده و همه فهم باشد. استفاده از کلمات انتزاعی و غیر قابل فهم نه تنها مخاطبین را از مطالعه ادامه متن منصرف می کند بلکه باعث می شود آنها از سایت ما نیز خارج شوند زیرا حس می کنند زبان مشترکی با سایت ندارند. حتی پیشنهاد می کنیم بجای استفاده از محتوای متنی از محتواهای ویدئویی یا اینفوگرافیک استفاده کنید.

۶) بروز رسانی دوره ای

شما هیچ سایت موفقی پیدا نمی کنید که ۶ ماه بدون تغییر باشد. رفتار مخاطبین همیشه در حال تغییر است. حتی رفتار ما در تابستان، با زمستان و بهار متفاوت است، پس سایت نیز باید دائم متناسب با تغییر رفتار مخاطبینش تغییر کند.

۷) گرفتن اطلاعات از مخاطبین

آماری که گوگل در سال ۱۳۹۳ منتشر کرد اعلام کرد اگر فردی امروز وارد سایت شما شود، ۳ روز بعد از او سوال شود که آیا همچین سایتی وجود دارد یا خیر او شما را به خاطر نخواهد داشت. هر فردی که وارد سایت شما می شود، راه ارتباط با او ذخیره نگردد، شرکت ضرر بزرگی به بخش بازاریابی خود زده است.

منبع