طراحی وب سایت مناسب با راه کارهای سئو کار سختی است. زمانی که احساس میکنید کارتان دیگر کامل شده ، در واقع تمام نشده است . seo یک تکنولوژی نیست که پس از اجرا شدن به فراموشی سپرده شود ، بلکه یک فرایند پویاست . برای مرور و بازبینی کارها ، ارزیابی نتایج و تایید آن ، به زمان نیاز هست . اگر از این پویایی و به روزرسانی صرف نظر کنید ، در واقع وقت تان را تلف کرده اید ، چون استفاده از طرح های قدیمی سئو ، هیچ تاثیری روی بهبود سایت تان نخواهد داشت.
دنبال کردن استراتژی سئو ، می تواند حتی به پیدا کردن مشکلاتی که ممکن است به سئو نیز مربوط نباشند کمک کند . مثلا راه کارهای سئو، میتوانند به تشخیص محتوای دزدی کمک کنند . یکی از این راهکارها تگ کردن وبسایت است . بعضی از افراد از جمله هکرهای سئو ، بخشی از محتوای سایت های دیگر را برداشته و در سایت خودشان قرار میدهند.
اگر سایت تان را درست کد کرده باشید ، می توانید با استفاده از بعض تگ های خاص ، محتوای ربوده شده را به سرعت پیدا کنید .
یک روش دیگر سئو برای تشخیص محتوای دزدی ، استفاده از ابزارهای تحلیل گر برای ردیابی است .
اگر در حال اجرای استراتژی های سئو هستید سایت تان را با یک برنامه تحلیلی مثل google analytics ، ارزیابی کنید . به عنوان مثال اگر لینک های ورودی تان را با این ابزار چک کنید ، ممکن است متوجه شوید افرادی که وارد سایت تان می شوند از مکانی کاملا غیر قایل انتظار می آیند . در اینصورت با دنبال کردن مسیر این لینک ، دلیل آن را میفهمید.
استفاده از این روش برای پیدا کردن سایت هایی که محتوای دزدی دارند ، آسان است سرویس های زیادی برای دنبال کردن محتوای سایت وجود دارد.
یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از ایجاد طرح سئو با آن مواجه شوید ، به روز رسانی سایت است .
اغلب مردم فکر میکنند یک بار که برای طرح سئو برنامه ریزی کردند ، از آن پس همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت ، در حالی که درست نیست.
زمانی که سایت تان تغییر میکند ، به ویژه وقتی تغییراتی در محتوا و ساختار سایت دارید ، امکان ناقص شدن لینک ها ، عوض شدن تگ ها و تعدادی موارد جزئی دیگر وجود دارد. این موارد جزئی ممکن است نادیده گرفته شده و در نتیجه سایت دچار افت رتبه شود .
خزنده های سایت هر چیزی را ، از تگ ها گرفته تا لینک ها، بررسی میکنند و بر اساس آن رتبه تان میتواند روز به روز دچار نوسان شود .
اگر آنچه که خزنده میبیند ، نشاندهنده تغییر سایت در یک مسیر اشتباه باشد ، رتبه سایت تان پایین خواهد آمد .
خیلی چیزها روی رتبه بندی سایت تأثیر می گذارند . امیدواریم متوجه شده باشید که سئو فقط یک مسئولیت ساده نیست ، بلکه یک فرآیند زمانبر و پیچیده است و تمرکز نکردن روی تمامی جزئیات ، باعث هدر رفتن وقت تان خواهد شد .
برای طراحی و ساخت وب سایت ( وب سایت شرکتی ، فروشگاهی ، کسب و کار و… ) با کارشناسان شرکت طراحی وب افرا مشورت کنید . اگر سایتی دارید که نیاز بهبهینه سازی و بهبود سئو دارد ، شرکت طراحی سایت و اپلیکیشن وب افرا در خدمت شماست .
منبع: سئو بعد از طراحی وب سایت
طراحی وب سایت بسیار مهم است، اما چیزی که برای شما بیشترین سود را خواهد داشت این است که زمانی که افراد به جستجو می پردازند وب سایت شما به عنوان اولین نتایج جستجو به آن ها معرفی شود. به همین دلیل است که شما باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را طوری توسط موتور های جستجو رتبه بندی کنید که در اولین نتایج جستجو ها قرار بگیرند. به همین جهت باید از قوانین سئو و بهینه سازی سایت پیروی نمایید.
طراحی وب سایت و سئو به نوعی با هم کار می کنند. برای صاحبان کسب و کار مختلف مطلع شدن از اهمیت سئو در طراحی وب سایت و ارزش های تبلیغاتی آن، بسیار سودمند خواهد بود. طراحی وب سایت با رعایت اصول سئو و بهینه سازی به احتمال زیاد سبب افزایش ترافیک وب سایت شما خواهد شد. هر چقدر هم که یک وب سایت جذاب و خیره کننده باشد، اگر موتور های جستجو به خوبی آن ها را در نتایج به کاربران نشان ندهند، در حقیقت تعداد زیادی از بازدید کنندگان و احتمالا مشتریان جدید شما از دست خواهند رفت.
محتوا صفحات وب سایت شما برای موفقیت در زمینه سئو بسیار ضروری است. به همین جهت در طی روال طراحی سایت بهتر است که طراح سایت از کسب و کار شما اطلاعات کافی را داشته باشد. این باعث می شود که لیستی از کلمات کلیدی مهم برای سایت شما در همان مراحل ابتدایی توسعه سایت توسط موتور های جستجو رتبه بندی شوند. اضافه کردن کلمات کلیدی به محتوا در هنگام طراحی صفحات وب سبب کاهش هدر رفتن زمان شما برای تغییر محتوا وب سایتتان خواهد شد.
ساخت لینک های معتبر از وب سایت های قدرتمند به وب سایت شما کمک می کند تا بتواند رتبه بهتری را از موتور های جستجو دریافت نماید. سئو یکی از مفاهیم بسیار مهم در طراحی وب سایت است و اگر سایتی با رعایت اصول سئو طراحی شود پس از مدتی کوتاه رتبه خوبی را از موتور های جستجو کسب نموده و مخاطبان زیادی به سمت وب سایت شما خواهند آمد.
طراحان وب خوب از اهمیت طراحی سایت های جذاب برای جستجوگرها مطلع هستند. سئو شما را قادر می سازد تا رتبه بندی بهتری برای سایت خود داشته باشید. هنگامی که کاربران محصولی را جستجو می کنند که در وب سایت شما موجود است، به محض تایپ کلمات کلیدی، می توانند آن را ببینند. برای شما مهم است که ترافیک بیشتری در وب سایت خود داشته باشید، زیرا افرادی که از سایت شما بازدید می کنند ممکن است به مشتریان شما تبدیل شوند.
طراحی صفحه اصلی شما مهم است زیرا اولین تصور از وب سایت و کسب و کار شما است که بازدید کنندگان شما دریافت می کنند. طراحی خوب باید تاثیری مثبت در ذهن بازدید کنندگان داشته باشد. همیشه ایده ای خوب است که در آن یک صفحه اصلی تمیز و بدون هیچ مشکلی داشته باشید که بازدیدکنندگان به محض ورود، سایت شما را ترک نکنند.
جنبه های دیگر طراحی سایت مانند اندازه تصاویر، ناوبری، کاربر و موتورهای جستجوگر، رنگ ها، و طراحی کلی را در نظر بگیرید. امروزه طراحی واکنش گرا یک مفهوم محبوب است، زیرا طراحی برای دستگاه های مختلف را نیز شامل می شود.
ترجمه از سایت ducttapemarketing
چه چیزی در یک وب سایت جدید باید انجام شود تا رتبه بندی یک آن را در موتورهای جستجو بهتر سازد ؟ در این مقاله چند نکته برای وب سایت های تازه کار جهت به دست آوردن رتبه بهتر در موتورهای جستجو و نکاتی در رابطه با سئو گرد آوری کرده ایم . با ما همراه باشید .
بیشتر اوقات به نظر می رسد که گوگل سایت های جدید را در ۶ ماه اول یا شاید هم بیشتر نادیده بگیرد . الگوریتم های پیچیده و مخفی گوگل جهت جلوگیری از بالا رفتن وب سایت های جدیذ در رتبه بندی طراحی شده اند و این موضوع به عنوان sandboxing شناخته می شود .
پس چه چیزی به صاحبان وب سایت های جدید در برطرف ساختن این مشکل کمک می کند و می تواند رتبه بندی سایت آنها را بهبود ببخشد ؟
دقیقا مشخص نیست که گوگل با وب سایت های جدید چه می کند اما معمولا مشاهده شده است که یک وب سایت جدید ؛
منظور از وب سایت جدید ، یک وب سایت با یک دامنه و نام تجاری جدید است . بنابراین یک طراحی وب سایت جدید و با راه اندازی مجدد سایت به این بحث مرتبط نیست .
گوگل توضیح نمی دهد که چه مواردی در رتبه بندی تاثیر دارند اما به نظر می رسد موارد زیر در نظر گرفته می شوند :
قوانینی که در واقع هستند روشن می کند که چرا سایت های جدید نتایج متفاوت و غیر قابل پیش بینی در لیست موتورهای جستجو دارند . واضح است که سایت هایی که سالهاست ایجاد شده اند و محتوای خوب با بروز رسانی منظم دارند ، موقعیت عالی در موتورهای جستجو خواهند داشت .
وب را می توان منبع بزرگی از اطلاعات دانست که برای اکثر پرسش های کاربران پاسخ های قابل قبولی را در خود جای داده است. امروزه با وجود میلیون ها وب سایت و میلیاردها صفحه وب و انبوهی از فایل ها و مستندات قابل دسترس، افراد گوناگون برای دریافت پاسخ پرسش های خود راهی بهتر و سریع تر از مراجعه به اینترنت سراغ ندارد.
اما سوال اصلی این است که برای رسیدن به اطلاعات مورد نظر باید به کدام وب سایت مراجعه نمود تا از میان انبوه اطلاعات موجود در اینترنت به صفحه مطلوب رسید؟ شاید اگر برای حل این معضل راه حل مناسبی ابداع نشده بود، استفاده عمومی از وب تا این حد گسترش پیدا نمی کرد.
تا مدت ها کار دسته بندی صفحات وب به صورت دستی و بدون استفاده از نرم افزار خاصی انجام می شد تا این که کم کم ایده تولید موتورهای جستجومیان برنامه نویسان شکل گرفت و از سال ۱۹۹۳ به تدریج نرم افزارهایی برای جستجو در محتوای صفحات وب تولید شد. در همین زمان بود که مفهومی به نام Web Robot پا به دنیای فن آوری اطلاعات گذاشت؛ یعنی نرم افزاری که به صورت خودکار صفحات وب را احضار نموده و با بررسی محتوای صفحات، اقدام به نمایه سازی آنها می کند.
تا اوایل سال ۲۰۵۰ موتورهای جستجوی متعددی توسط شرکتهای مختلف در اختیار کاربران وب قرار گرفت که تعدادی از آنها مانند Excite.com ،Lycos.com Altavista.com و Ask.com همچنان مورد استفاده قرار می گیرند اما باید جدی ترین تلاش ها در این زمینه را مربوط به موتورهای جستجوی Google وYahoo و نیز موتور جستجوی شرکت مایکروسافت دانست که با عنوان MSN شروع به کار کرد و هم اینک به Bing تغییر نام داده است.
امروزه موتور جستجوی گوگل به مدد الگوریتم قدرتمندی که توسط یک دانشجوی جوان به نام آری بیجا نوشته شد توانسته در دنیای موتورهای جستجو به رقیب بلامنازع تبدیل شود و تقریبا سایر رقبا را به حاشیه براند، قرار گرفتن گوگل در میان سایت پربیننده دنیا نشان می دهد که جستجو در اینترنت برای اغلب کاربران تبدیل به دروازه ای جهت ورود به دنیای وسیع وب شده؛ هدفی که پایه گذاران موتور جستجو سال ها به دنبال آن بودند و اکنون این هدف محقق شده است
هنگامی که کلید واژه ای را در یکی از موتورهای جستجو مثل yahoo.com google.com یا bing.com وارد می کنید، در کمتر از یک ثانیه، لیستی از نشانی وب سایتها و صفحات حاوی کلیدواژه در اختیار شما قرار می گیرد و تعداد نتایج به دست آمده می تواند بین صفر تا چند میلیون نتیجه متغیر باشد. این سوال ممکن است برای هر کاربر موتورهای جستجو پیش بیاید که یافتن این تعداد نتیجه در این زمان کوتاه چگونه امکان پذیر است؟ برای پاسخ به این سوال باید اجزاء تشکیل دهنده یک موتور جستجو را که در اغلب آنها مشترک است با هم مرور کنیم.
هر قدر سیستم رتبه بندی یک موتور قوی تر باشد و پایگاه داده توانایی ذخیره سازی حجم بیشتری از اطلاعات را داشته باشد، نتایج به دست آمده از جستجو کاربردی تر و فاقد موارد غیرمرتبط خواهد بود.
منبع:موتورهای جستجو
شاید برای شما هم پیش آمده که در صحبت های عامیانه بشنوید رابط کاربری سایت و یا برنامه ای خوب است اما تجربه کاربری ضعیفی دارد و یا مواردی مشابه. جالب اینجاست که اکثر این افراد اطلاعات چندانی در مورد رابط کاربری (UI)،تجربه کاربری (UX) و تفاوت آن ها باهم ندارند. ما می خواهیم در این مقاله به بررسی رابط کاربری،تجربه کاربری و تفاوت این دو بپردازیم.
طراح رابط کاربری (UI) و همچنین طراح تجربه کاربری (UX) هر دو برای دستیابی به محصول نهایی مناسب ضروری هستند و باید با یکدیگر همکاری داشته باشند. با وجود این نقش ها و وظایف این دو با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. طراحی تجربه کاربری موضوعی تحلیلی و تکنیکال می باشد، در حالی که طراحی رابط کاربری بیشتر نزدیک به چیزی است که ما به عنوان طراحی گرافیک می شناسیم، گرچه وظایف بیشتر و پیچیده تری دارد.
اگر شما یک محصول را به مانند بدن انسان در نظر بگیرید، کدها همان استخوان هایی هستند که به بدن شکل می دهند. اندام ها نیز نمایانگر طراحی تجربه کاربری هستند که ورودی های بدن انسان را برای بقا اندازه گیری و بهینه سازی می کنند. طراحی رابط کاربری نیز مانند نمای بیرونی بدن است، مانند احساسات و عکس العمل ها و به طور کلی آنچه از بیرون دیده می شود.
راهول ورشنی از موسسین شرکت foster.fm در این باره می گوید:
طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری از گیج کننده ترین بحث ها در کار ما است و بسیاری این دو مفهوم را اشتباه به کار می برند. یک رابط کاربری بدون تجربه کاربری مانند یک نقاش است که بدون هیچ ایده و تفکری قلمش را روی بوم می کشد.
در حالی که یک تجربه کاربری بدون رابط کاربری مانند یک قالب مجسمه تو خالی است. یک حس ایده آل ناشی از محصول با یک طراحی تجربه کاربری خوب شروع می شود، که در ادامه اش طراحی رابط کاربری خوب قرار می گیرد. هر دوی آن ها برای دستیابی به یک محصول موفق ضروری اند.
طبق تعریفی که در ویکی پدیا آمده است طراحی تجربه کاربر (UXD یا UED) فرایند بهبود رضایت مشتری و وفاداری او با بهبود قابلیت استفاده، سهولت استفاده و لذت های ارائه شده در تعامل بین مشتری و محصول است.
ممکن است در نظرتان این تعریف مبهم باشد، همچنین هیچ اشاره ای نیز به تکنولوژی و مفاهیم دیجیتال نکرده باشد. به طور کلی خلاصه کردن یک پروسه در قالب چند کلمه همیشه امری دشوار بوده است.
برخی از ابهامات در تعاریف به دلیل تازه و نو بودن این مفهوم است. دُن نورمن، دانشمند علوم شناختی و موسس گروه مشاوره طراحی نیلسون نورمن درباره اهمیت تجربه کاربری می گوید:
تجربه کاربری تمام جنبه های تعامل کاربر با شرکت، خدمات و محصولات شر
طراح تجربه کاربری (UX) باید به طور فعالانه در فرآیند تحقیق، ارزیابی، توسعه، محتوا و نمونه سازی برای ارزیابی کیفیت محصول مشارکت داشته باشد. طراحی تجربه کاربر یک مفهوم غیر دیجیتال و مرتبط با علوم شناختی است، اما به طور عمده در حوزه ی دیجیتال تعریف و به کار گرفته می شود.
اگر چه طراحی رابط کاربری مفهومی قدیمی تر بوده و بیشتر از آن استفاده شده است، اما به علت برداشت های غلط بسیار، یافتن پاسخی برای سوال “طراحی رابط کاربری چیست؟” امری دشوار است. در حالی که تجربه کاربر، مجموعه ای از وظایف متمرکز بر بهینه سازی محصول برای استفاده همراه با لذت کاربر و افزایش کارایی است، طراحی رابط کاربری مکمل آن است و شکل و ظاهر، حس و جذابیت محصول را در بر می گیرد. همانند طراحی تجربه کاربری، طراحی رابط کاربری نیز نقشی چند وجهی و چالش برانگیز است. طراح رابط کاربری مسئول تبدیل محتوا،طرح و ظاهر یک محصول به تجربه ای جذاب برای کاربر است.
بر خلاف رابط کاربری (UI)، تجربه کاربری (UX) مفهومی کاملا دیجیتال است. نقش طراحی رابط کاربری برای هر رابط دیجیتال و کاربران آن در زمینه احساس ناشی از برند و اعتماد به برند نقشی بسیار مهم و ضروری می باشد. گرچه ارتقا حس ناشی از برند و اعتماد به برند به طور خاص وظیفه ی طراح رابط کاربری نیست، اما طراحی رابط کاربری محصولات برند بر این دو موضوع تاثیرگذار است.
آخرین وظیفه ی طراح رابط کاربری نیز پیاده سازی طراحی به کمک یک توسعه دهنده است. در گذشته تفاوتی میان طراح رابط کاربری و توسعه دهنده قائل نمی شدند. اما امروزه طراح وب (که در واقع همان طراح رابط کاربری است که توانایی کدنویسی دارد) به عنوان طراح رابط کاربری شناخته می شود. در حالی که طراح تجربه کاربری نیازی به کدنویسی ندارد. طراحی رابط کاربری امری است که بر پایه ساخت رابط کاربری هایی جذاب با گذر زمان تکیه دارد و با گذشت زمان دچار تکامل و تغییر می شود.
به طور کلی می توان گفت طراحی رابط کاربری سه بخش از محصول را تشکیل می دهد:
UI و UX مکمل یکدیگر شناخته می شوند. هر دوی آن ها در محصول برای ایجاد تجربه ای دلنشین برای کاربر ضروری اند و نمی توان یکی را بر دیگری ارجح دانست.
هلگا مورنو ،طراح و کارشناس، در مقاله ی “فاصله بین UX و UI” و “تفاوت UI و UX” در اینباره می گوید:
چیزی که عالی به نظر می رسد اما کار کردن با آن دشوار است نمایانگر UI خوب و UX ضعیف است، و برخلاف آن چیزی که کارکردن با آن ساده است و ظاهری بد دارد، نمایانگر UX خوب و UI ضعیف است.
در ادامه ده مورد از متدهای طراحی سایت که در سال 2016 مورد استقبال طراحان سایت قرار گرفته است را برای شما لیست کرده ایم: