طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

10 فناوری مدرن در طراحی وب سایت

در طول سال های گذشته فناوری های مختلفی به بازار عرضه شده است. چشم انداز طراحی وب سایت ها بسیار تغییر کرده است و به سمت طراحی سایت های بسیار ساده تر و فنی تر پیش می رود. در این مقاله قصد داریم به بررسی 10 فناوری مدرن در طراحی وب سایت بپردازیم:

کامپوننت های وب

شما ممکن است این اصطلاح را شنیده باشید اما آیا واقعا به جزئیات توجه کرده اید! کامپوننت های وب سبک جدیدی از عناصر برای HTML5 هستند که تحت حمایت کمیته استاندارد W3C کار می کنند. با استفاده از این کامپوننت ها می توانید عناصر مورد نظر خود را برای قسمت های مختلف صفحات پویا وب سایتتان مانند ویدجت ها، اسلایدر ها و منو های کشویی سفارشی سازی کنید. من فکر می کنم همه توسعه دهندگان وب حداقل باید خود را با اجزای وب آشنا کنند تا بتوانند به خوبی از آن ها استفاده کنند، زیرا این مشخصات به صورت کامل توسط W3C به تصویب رسیده است.

کامپوننت های وب 

پلیمر

وقتی که شما با کامپوننت های وب آشنا باشید ممکن است بخواهید از یک کتابخانه مانند پلیمر در پروژه های خود استفاده نمایید. این پروژه توسط گوگل هدایت می شود و یک تکنولوژی منبع باز برای طراحی سایتهای استاندارد است. با استفاده از پلیمر شما می توانید عناصر از پیش ساخته شده ای برای فیلم ها و ویدجت های Google Maps دریافت کنید.

هدف پلیمر مدولاسیون است. به همین دلیل است که شما حتی می توانید ویدجت های خود را بر اساس ای پی آی ها ایجاد کنید. به این ترتیب شما می توانید ویدجت های متعدد را به همان صفحه بدون نوشتن همان بلوک کد اضافه کنید.

پلیمر 

AMP

گوگل همواره در تلاش است تا تجربه کاربری بهتری را به وجود بیاورد و کار با وب سایت ها را برای کاربران ساده تر نماید. پروژه AMP به گوگل اجازه می دهد هر صفحه وب را به یک قالب استاندارد در دستگاه های تلفن همراه تبدیل کند که صفحه خاصی را برای خواندن فرآهم می کند. اگر سایت شما با AMP طراحی شده باشد شما فقط کمی کد را در صفحه خود اضافه می کنید و بقیه را به Google خواهید سپرد.

اگر سایت شما با AMP بهینه سازی شده باشد، تصاویر و فیلم ها سریعتر بارگیری می شوند و تجربه خواندن را ساده تر می کند، بنابراین بیشتر شبیه یک برنامه بومی خواهد بود.

amp 

Gulp

با استفاده از Gulp می توانید بسیاری از کار های آزار دهنده را به صورت خودکار انجام دهید و تا بتوانید بیشتر بر روی طراحی یک وب سایت عالی تمرکز داشته باشید. این ابزار به شما کمک می کند تا به راحتی کد های Sass خود را به css تبدیل نمایید، از قالب های مورد علاقه خود استفاده کنید و به صورت خودکار وب سایت خود را پس از انجام تغییرات در کدهای آن مشاهده نمایید. 

البته این ها فقط قسمتی از کارکرد های این فناوری است و برای کسب اطلاعات بیشتر می توایند به مستندات مربوط به آن مراجعه نمایید.

طراحی وب 

TypeScript

AngularJS به تازگی TypeScript را به عنوان زبان برنامه نویسی مورد نظر خود به کار برده است. این باعث می شود که TS بیشتر جذابیت داشته باشد ،زیرا می تواند زمان نوشتن اسکریپت های اساسی برای وب و انگولار را کاهش دهد. TypeScript در واقع یک زبان جدید نیست، بلکه یک سوپرست از جاوا اسکریپت است. پس اگر شما قبلا با جاوا اسکریپت کار کرده باشید می توانید به راحتی TS را هم یاد بگیرید. این به شما در نحوه کار با اکما اسکریپت 6 هم کمک خواهد نمود. در واقع اگر شما دنبال مرحله بعدی جاوا اسکریپت هستید، باید به TypeScript بپردازید.

وب سایت 

Three.js

اگر از گرافیک های WebGL، دو بعدی و سه بعدی  اطلاعاتی داشته باشید باید بیشتر درباره Three.js بدانید. Three.js یک موتور قدرتمند مبتنی بر JS است که شما می توانید برای گرافیک وب سایت های خود استفاده کنید. درست است که وب سایت های بسیار کمی از گرافیک های دو بعدی و سه بعدی استفاده می کنند اما این یک ابزار بسیار خوب و در حال رشد در این زمینه است.

گرافیک وب سایت 

Docker

با استفاده از پلتفرم Docker می توانید وب سایت های خود را به راحتی به سرورهای مختلف انتقال دهید. Docker یکی از چندین پلتفرم هایی است که واقعا می تواند کل چرخه توسعه شما را تغییر دهد. Docker یک تکنولوژی در حال رشد در صنعت آی تی است که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن به مستندات مربوط به آن مراجعه نمایید.

DOCKER 

فریم ورک Ionic

هدف از طراحی این فریم ورک کمک به توسعه دهندگان وب سایت است که قصد دارند اپلیکیشن های موبایل طراحی کنند تا بتوانند برنامه های بومی با تکنولوژی وب (HTML / CSS / JS) ایجاد کنند. Ionic یک فریم ورک اوپن سورس رایگان برای توسعه برنامه های تلفن همراه بومی برای دستگاه های iOS و اندروید است. تاکنون Ionic حمایت های زیادی را از سوی جامعه وب دریافت کرده است و به نظر می رسد آینده روشنی را در پیش رو خواهد داشت.

فریم ورک طراحی اپلیکیشن 

کتابخانه Zurb 

کتابخانه Zurb به واسطه بهره گیری از فریم ورک قدرتمند فاندیشن طرفداران زیادی پیدا کرده است. این ابزار در حال حاضر دارای اتوماسیون و قالب برای توسعه ایمیل است. همچنین شما می توانید انیمیشن ها زیبایی را با استفاده از ابزار وب آنلاین Zurb بسازید. همه ابزار های اوپن سورس Zurb فوق العاده هستند و تیم آنها دائما در حال پیشرفت است.

ZURB 

Google Web Starter Kit

تیم گوگل پر از منابع مفید برای توسعه دهندگان است و یکی از ابزارهای شناخته شده آن Web Starter Kit است. این یک ابزار خاص نیست، بلکه یک کتابخانه از منابع مفید برای طراحی وب سایت های واکنش گرا، Sass / CSS، سرور های HTTP محلی و دارای قابلیت سفارشی کردن کد ها است. web starter kit شامل تمام ابزار هایی است که برای طراحی یک سایت عالی نیاز دارید.

ابزار توسعه وب سایت گوگل

بررسی 5 تکنولوژی جدید در فروشگاه های اینترنتی

امروزه پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن دنیای اینترنت بسیاری از بخش های مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. امروزه رهبران صنایع دیجیتالی مختلف و صاحبان کسب و کار های کوچک و بزرگ از فناوری های جدید و طراحی فروشگاه اینترنتی برای ارتباط نزدیک تر و راحت تر با مشتریان خود استفاده می کنند و از این طریق مرز های کسب و کار خود را گسترش می دهند. همان طور که می دانید موفقیت از دانستن فرصت های بازار و نقاط بالقوه به دست می آید، بنابراین اجازه دهید به قطعه ای از پازلی که هر فروشگاه انترنتی برای رشد و پیشرفت به آن نیاز دارد بپردازیم.

دیجیتالی کردن فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی دیجیتالی 

یکی از رایج ترین راه حل هایی که خرده فروشان آنلاین هنوز به طور کامل بر آن غلبه نکرده اند این واقعیت است که مردم هنوز از تجربه خرید در فروشگاه فیزیکی لذت می برند. اگر چه تحقیقات موسسه Forrester پیش بینی می کند که فروش خرده فروشی آنلاین تا سال 2017 به 370 میلیارد دلار برسد، اما همچنان آن به عنوان یک رقیب جدی در حال فعالیت هستند. 

اما، چگونه نوآوری های جدید به فروشگاه های اینترنتی کمک می کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند؟

پیاده سازی فن آوری می تواند راحتی، سهولت استفاده، شخصی سازی، ساده سازی فرآیند خرید و سطح بالایی از آسایش را ایجاد کند که می تواند رضایت مشتریان را در پی داشته باشد. در آینده ای نه چندان دور برند های بزرگ از آینه هایی استفاده می کنند که به کاربران این امکان را می دهد تا خود را در لباس های مجازی مشاهده کنند. به عنوان مثال یک برند تجاری مدرن آمریکایی به نام ربکا میکنوف با Magento همکاری کرده است تا یک اتاق پرو هوشمند را برای مشتریان فراهم کند، که به آن ها اجازه می دهد لباس ها را در رنگ ها و سایز های مختلف در تن خود مشاهده نمایند و می توانند به بسیاری از گزینه های سفارشی سازی دیگر در پلتفرم نیز دسترسی داشته باشند.

یکپارچه سازی داده ها

یکپارچه سازی داده ها برای فروشگاه های اینترنتی از اهمیت و تاثیر بالایی برخوردار است. به عنوان مثال اگر به تکنولوژی جدید Aldo دقت کنید خواهید دید که چگونه از تکنولوژی روز دنیا بهره برداری کرده است. لنس مارتل، معاون رئیس جمهور کانادا، تمرکز خود را بر روی ایجاد یک پلت فرم فروشگاه اینترنتی جدید گذاشته است که به طور موثر، تجربه خرید و فروش آنلاین را تغییر می دهد. در این فروشگاه اینترنتی یکپارچه سازی داده ها بین سیستم قدیمی تر و سیستم جدید به خوبی صورت گرفته و علاوه بر این، این پلتفرم انعطاف پذیری کافی برای پشتیبانی از یکپارچه سازی با API های RESTful که معمولا توسط وب سایت ها و برنامه های کاربردی موبایل ایجاد می شوند را دارد.

ربات های سخنگو

ربات سخنگو ربات سخنگو یا چت‌بات (به انگلیسی: chatterbot) یک برنامه رایانه‌ای است که برای شبیه‌سازی یک مکالمه هوشمند با یک یا چند کاربر انسانی از طریق صدا یا متن طراحی شده است. به طور سنتی هدف نهایی این شبیه‌سازی ساخت چت‌باتی است که کاربر نتواند آن را از یک انسان تمیز دهد.(آزمایش تورینگ). ربات‌های گفتگو اخیراً برای مقاصد اجرایی‌تری مانند کمک به صورت برخط، خدمات شخصی یا کسب اطلاعات از فروشگاه اینترنتی استفاده می‌شوند.

با این حال، آنچه که جدید است، این است که با توجه به داده های بزرگ و یادگیری ماشین، پیشرفت های زیادی در حال انجام است تا ربات های سخنگو بتوانند سرعت پردازش و پاسخگویی متقابل را داشته باشند. این تکنولوژی برای کمک به کسب و کار ها برای حفظ ارتباط بهتر و همچنین از بین بردن زمان انتظار، کاهش تماس ها و کاهش مصرف انرژی طراحی شده است. سیتی نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، گفت: "این تکنولوژی  اجتناب ناپذیر است، و می توان به توسعه چت روم ها به عنوان راهی برای ایجاد گفتگو به عنوان یک پلت فرم اشاره کرد."

دستیار صوتی

دستیار صوتی در واقع دستیار دیجیتالی شخصی شما است که در تمام طول شبانه روز می توانید از آن استفاده کنید. اکثر شرکت های بزرک دنیا در زمینه فناوری اطلاعات دستیار های خاصی را برای مشتریان خود طراحی کرده اند که از جمله مهم ترین آن ها دستیار صوتی گوگل و دستیار ویندوزی کورتانا می باشد. این فناوری در ایالات متحده به سرعت در حال ظهور است. به عنوان مثال برنامه تلفن همراه چینی WeChat در هر ماه 700 میلیون کاربر فعال دارد.

محتوا ویدیوئی

امروزه بسیاری از کسب و کار های حرفه ای با استفاده از محتوا های ویدئویی برند سازی خود را انجام می دهند، زیرا این امر در سئو وب سایت آن ها نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت، تعاملات و گفتگو ها را افزایش می دهد، سبب اعتماد سازی برای مشتریان می شود و به مشتریان اجازه می دهد با دیدن فیلم زمان کمتری را برای کسب اطلاعات ضروری خود صرف نمایند. تهیه فیلم های جذاب از محصولات می تواند انقلابی در نام تجاری شما ایجاد نماید و در حال حاضر به عنوان یکی از استراتژی های قابل اعتماد مورد توجه قرار گرفته است.

منبع:بررسی 5 تکنولوژی جدید در فروشگاه های اینترنتی

موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک یک قطعه فیلم یا انیمیشن دیجیتالی است که باعث ایجاد توهم حرکت و چرخش در دید می شوند و معمولا برای استفاده در پروژه های چند رسانه ای با صدا متصل می شوند.

Motion Graphics یک اصطلاح است که اغلب در مقالات ما و پروژه های وب افرا استفاده می شود. برای کسانی که داخل صنعت هستند، درک آنچه که موشن گرافیک نامیده می شود، آسان است. اما اگر شما برای فهمیدن معنی موشن گرافیک وارد این صفحه شده اید ، احتمالا این سوال در ذهن شما ایجاد شده است که  Motion Graphics واقعا چه معنی می دهد؟ به ویژه هنگامی که شما آن ها را به روش های مختلف، مانند انیمیشن مشاهده می کنید .

موشن گرافیک به چه معنی است ؟

موشن گرافیک ، به عنوان یک کلمه متشکل، به معنی گرافیک در حرکت است. این ساده ترین تعریفی است که می توانید دریافت کنید. هنگامی که دانش طراحی را دریافت می کنیم و آن را به رسانه های جدید اضافه می کنیم و فاکتور زمان و فضا را با آن ادغام می کنیم ،Motion Graphics را اجرا کرده ایم . در یک تعریف ساده تر، تقریبا هر چیز که حرکت می کند و شامل یک عنصر گرافیکی می شود Motion Graphics است.

اولین حضور موشن گرافیک در سینما

Motion Graphics به دنبال تکامل علم و تکنولوژی است. همانند طراحی وب، که تنها با توسعه اینترنت امکان پذیر بود، Motion Graphics تنها به دلیل توسعه تصاویر متحرک، به ویژه در سینما امکان پذیر بود. موشن گرافیک ها به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گرفتند و به حداکثر پیشرفت خود رسیدند.

موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک چیست

در حدود دهه  ۱۹۴۰، Motion Graphics در واقع از طریق کارهای تجربی از اسکار فیشینگن و نورمن مک لارن آغاز شد. در دهه ۱۹۵۰، طراحان شگفت انگیزی مانند Saul Bass، Maurice Binder و Pablo Ferro به طراحی Motion Graphics پرداختند .

فیلم هایی که این هنرمندان در آن کار می کردند – هنوز هم امروز – یک مرجع بزرگ و الهام بخش برای طراحان موشن گرافیک است. این یک راه خلاقانه برای بازی با کلمات و عناصر گرافیکی بود که مردم هرگز قبل از آن ندیده بودند و این نقطه ورودی برای محبوبیت Motion Graphics بود.

کاربرد موشن گرافیک در دنیای امروز

همانطور که موشن گرافیک در سینما استفاده می شد ، از زمان پیشرفت تکنولوژی، Motion Graphics تا الان مهم ترین دوره ی  تکامل و پیشرفت را گذرانده است. میزان محتوای ویدئو و صفحه نمایش ها ، امروزه برای رشد این زمینه مناسب تر است.

اینترنت، تلویزیون، سینما، برنامه های موبایل، بازی های ویدئویی … همه آنها از طریق Motion Graphics زنده می شوند. هر متن، هر تصویری که در هر یک از این پلتفرم ها و در هر رسانه ای مشاهده می کنید، توسط Motion Designer طراحی شده است. همانطور که تکنولوژی رشد می کند، فضای بیشتری برای کار طراحان موشن گرافیک وجود دارد. انسانها به حرکات جذب شده اند. و همچنین یاد گرفته اند و تجربه کرده اند که پیام های موثر را ارسال کنند .

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن

سخت ترین چیزی که باید تعریف کرد ، تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن است . در واقع تحقیق علمی در مورد اینکه چه تعریفی درست است و موشن گرافیک و انیمیشن را چگونه باید تعریف کنیم ، وجود ندارد . در طی سالها مطالعه طراحان به این امر که خطی بین موشن گرافیک و انیمیشن وجود دارد ؛ و آن خط نامرئی است ، دست یافته اند . اما موشن گرافیک و انمیشن دو مقوله ی جدا هستند و نباید به جای هم به کار برده شوند .

موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک چیست

همانطور که در بالا توضیح دادم، Motion Graphics از ایده گرافیک (یا طراحی) به همراه حرکت و جنبش به دست می آید. قطعات متحرک گرافیکی حاوی عناصر طراحی مانند شکل ها، تایپوگرافی، ترکیب و غیره هستند.

اما انیمیشن می تواند وسیع تر باشد. انیمیشن می تواند گرافیک متحرک را در خود جای دهد ، و همچنین سبک های دیگر ، تکنیک ها و اهداف را نیز شامل می شود . از آنجایی که Motion Graphics از میدان طراحی نشات می گیرد ، فعالیت بیشتری بر روی  آن تأثیر می گذارد و چگونگی تاثیر آن در ارسال پیام کارآمد است. از سوی دیگر، انیمیشن همچنین می تواند معنی مانند Motion Graphics داشته باشد، اما می تواند هنری تر باشد و تنها با هدف سرگرمی باشد.

در سایت طراحی وب افرا، ما فقط در داخل گرافیک متحرک خودمان را محدود نمی کنیم. علاوه بر سفارش موشن گرافیک ، دیگر خدمات و طراحی ها ، مانند طراحی وب سایت فروشگاهی ، طراحی اپلیکیشن و .. را نیز انجام می دهیم .

در انتها به اعتقاد من انیمیشن را می توان برای یک مفهوم عمیق تر از فروش یک محصول یا یک سرویس استفاده کرد. انیمیشن قادر به ارسال پیام های عمیق تر است و در ارسال احساسات هیچ رسانه ای مانند آن نیست .

منبع:موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک یک قطعه فیلم یا انیمیشن دیجیتالی است که باعث ایجاد توهم حرکت و چرخش در دید می شوند و معمولا برای استفاده در پروژه های چند رسانه ای با صدا متصل می شوند.

Motion Graphics یک اصطلاح است که اغلب در مقالات ما و پروژه های وب افرا استفاده می شود. برای کسانی که داخل صنعت هستند، درک آنچه که موشن گرافیک نامیده می شود، آسان است. اما اگر شما برای فهمیدن معنی موشن گرافیک وارد این صفحه شده اید ، احتمالا این سوال در ذهن شما ایجاد شده است که  Motion Graphics واقعا چه معنی می دهد؟ به ویژه هنگامی که شما آن ها را به روش های مختلف، مانند انیمیشن مشاهده می کنید .

موشن گرافیک به چه معنی است ؟

موشن گرافیک ، به عنوان یک کلمه متشکل، به معنی گرافیک در حرکت است. این ساده ترین تعریفی است که می توانید دریافت کنید. هنگامی که دانش طراحی را دریافت می کنیم و آن را به رسانه های جدید اضافه می کنیم و فاکتور زمان و فضا را با آن ادغام می کنیم ،Motion Graphics را اجرا کرده ایم . در یک تعریف ساده تر، تقریبا هر چیز که حرکت می کند و شامل یک عنصر گرافیکی می شود Motion Graphics است.

اولین حضور موشن گرافیک در سینما

Motion Graphics به دنبال تکامل علم و تکنولوژی است. همانند طراحی وب، که تنها با توسعه اینترنت امکان پذیر بود، Motion Graphics تنها به دلیل توسعه تصاویر متحرک، به ویژه در سینما امکان پذیر بود. موشن گرافیک ها به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گرفتند و به حداکثر پیشرفت خود رسیدند.

موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک چیست

در حدود دهه  ۱۹۴۰، Motion Graphics در واقع از طریق کارهای تجربی از اسکار فیشینگن و نورمن مک لارن آغاز شد. در دهه ۱۹۵۰، طراحان شگفت انگیزی مانند Saul Bass، Maurice Binder و Pablo Ferro به طراحی Motion Graphics پرداختند .

فیلم هایی که این هنرمندان در آن کار می کردند – هنوز هم امروز – یک مرجع بزرگ و الهام بخش برای طراحان موشن گرافیک است. این یک راه خلاقانه برای بازی با کلمات و عناصر گرافیکی بود که مردم هرگز قبل از آن ندیده بودند و این نقطه ورودی برای محبوبیت Motion Graphics بود.

کاربرد موشن گرافیک در دنیای امروز

همانطور که موشن گرافیک در سینما استفاده می شد ، از زمان پیشرفت تکنولوژی، Motion Graphics تا الان مهم ترین دوره ی  تکامل و پیشرفت را گذرانده است. میزان محتوای ویدئو و صفحه نمایش ها ، امروزه برای رشد این زمینه مناسب تر است.

اینترنت، تلویزیون، سینما، برنامه های موبایل، بازی های ویدئویی … همه آنها از طریق Motion Graphics زنده می شوند. هر متن، هر تصویری که در هر یک از این پلتفرم ها و در هر رسانه ای مشاهده می کنید، توسط Motion Designer طراحی شده است. همانطور که تکنولوژی رشد می کند، فضای بیشتری برای کار طراحان موشن گرافیک وجود دارد. انسانها به حرکات جذب شده اند. و همچنین یاد گرفته اند و تجربه کرده اند که پیام های موثر را ارسال کنند .

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن

سخت ترین چیزی که باید تعریف کرد ، تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن است . در واقع تحقیق علمی در مورد اینکه چه تعریفی درست است و موشن گرافیک و انیمیشن را چگونه باید تعریف کنیم ، وجود ندارد . در طی سالها مطالعه طراحان به این امر که خطی بین موشن گرافیک و انیمیشن وجود دارد ؛ و آن خط نامرئی است ، دست یافته اند . اما موشن گرافیک و انمیشن دو مقوله ی جدا هستند و نباید به جای هم به کار برده شوند .

موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک چیست

همانطور که در بالا توضیح دادم، Motion Graphics از ایده گرافیک (یا طراحی) به همراه حرکت و جنبش به دست می آید. قطعات متحرک گرافیکی حاوی عناصر طراحی مانند شکل ها، تایپوگرافی، ترکیب و غیره هستند.

اما انیمیشن می تواند وسیع تر باشد. انیمیشن می تواند گرافیک متحرک را در خود جای دهد ، و همچنین سبک های دیگر ، تکنیک ها و اهداف را نیز شامل می شود . از آنجایی که Motion Graphics از میدان طراحی نشات می گیرد ، فعالیت بیشتری بر روی  آن تأثیر می گذارد و چگونگی تاثیر آن در ارسال پیام کارآمد است. از سوی دیگر، انیمیشن همچنین می تواند معنی مانند Motion Graphics داشته باشد، اما می تواند هنری تر باشد و تنها با هدف سرگرمی باشد.

در سایت طراحی وب افرا، ما فقط در داخل گرافیک متحرک خودمان را محدود نمی کنیم. علاوه بر سفارش موشن گرافیک ، دیگر خدمات و طراحی ها ، مانند طراحی وب سایت فروشگاهی ، طراحی اپلیکیشن و .. را نیز انجام می دهیم .

در انتها به اعتقاد من انیمیشن را می توان برای یک مفهوم عمیق تر از فروش یک محصول یا یک سرویس استفاده کرد. انیمیشن قادر به ارسال پیام های عمیق تر است و در ارسال احساسات هیچ رسانه ای مانند آن نیست .

منبع:موشن گرافیک چیست

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب سایت

رنگ یک عنصر طراحی اساسی است که ما در همه جا در زندگیمان مانند هر وبسایتی که بازدید می کنیم و یا برنامه ای که استفاده می کنیم، آن را میبینیم. در حال حاضر شما رنگ webafra را می بینید . شگفت انگیز است ؛ هر ساله طراحان وب از رنگ ها و طرح های جدیدی برای طراحی وب استفاده می کنند . بعضی وقتها از یک رنگ جهت بیشتر دیده شدن استفاده می کنند . در هر حال نمی توان نقش رنگ ها در طراحی وب سایت را نادیده گرفت .

یک پس زمینه قوی ایجاد کنید

چند سال پیش یک روند فوق العاده ای از پس زمینه های پررنگ و جسور وجود داشت. در یک طراحی خوب، پس زمینه رنگارنگ و قدرتمند و جسور می تواند شروع خوبی برای علاقه به یک بخش خاص باشد. نظر شما در مورد این روند چیست ؟ آیا ممکن است رنگ یک طراخی را متمایز کند ؟ در این مورد ما با اطمینان می گوییم ، طراحی اگر خوب انجام شود می تواند سبب متمایز شدن و کمک به یک بخش شود .

به عنوان مثال سایت https://rootstudio.co.uk/ را مشاهده کنید . این سایت با استفاده از پس زمینه زرد رنگ در مطالعات موردی خود در باغ وحشی به نام ریجستر کمک کرده است . در این سایت رنگ پس زمینه عنصر اساسی و مهم در طراحی است . البته در همه ی موارد مطالعاتی این سایت از رنگ زرد استفاده نکرده است و این کار درست نیست . لازم نیست که از یک رنگ پر جنب و جوش استفاده کنید تا چیزی را از آن بیرون بیاورید. این طرح خیلی خوب کار نخواهد کرد، اگر بخش های مورد مطالعه هم حداقل نباشد.

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

مثال بعدی ، Mambo Mambo است که از رنگ برای برجسته کردن بخش های مختلف نمونه کارها استفاده می کند. برخی از بخش ها  زرد، آبی تیره و حتی سیاه هستند. در تصویر، می توانید ببینید که زرد با سبز، سیاه و سفید و رنگ پوست ترکیب شده است؛ با هم هماهنگی دارند . در این تطراحی ، رنگ پس زمینه است که به ایجاد این بخش منحصر به فرد و جالب توجه منجر شده است.  این نیز نام تجاری خوبی برای یک آژانس است.

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

ایجاد یک بیانیه

روش بعدی استفاده از رنگ ، استفاده از آن برای برجسته کردن لغات است . به عکس زیر دقت کنید ؛ مسلما پس زمینه به رنگ نارنجی توجه شما را جلب خواهد کرد . این یک استراتژی طراحی عالی است؛ زیرا هدف از رنگ تکیه کردن بر نشانه های بصری است که در این مقاله انجام شده است .

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

مورد بعدی، نمونه کارهای استودیوی طراحی Kickpush است. همانطور که شما متن زیر را می خوانید متوجه می شوید که این استدیو متفاوت با دیگران است و شخصیتی متفاوت دارد .  Kickpush خواهان نشان دادن تفاوت خود با دیگران است و رنگ انتخاب شده نیز در این زمینه به او کمک می کند .

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

کمک به محتوا با استفاده از رنگ

رنگ یک ابزار عالی برای کمک به محتوا و داستان است. صفحه اصلی وب سایت Bloom مثال خوبی در این مورد است. آنها از همان طراحی تقریبا الکتریکی استفاده می کنند و همراه با سایر عناصر بصری، آبی برای کمک به حرکت کاربر از سربرگ به پاورقی کمک می کند. اگر تمام بخش های اصلی از رنگ های مختلفی تشکیل می شدند ، این طرح با شکست مواجه می شد .

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

ایجاد رنگ انفجاری و اضافه کردن شخصیت

گاهی اوقات رنگ به طور خاص برای اضافه کردن علاقه به یک طراحی استفاده می شود. رنگ های بزرگ و جسورانه همیشه نباید در مرکز و جلوی طراحی قرار بگیرند تا رنگ بتواند به طور مؤثری مورد استفاده قرار گیرد.

برای مثال، صفحه اصلی Qards Designmodo از انواع مختلف رنگ انفجاری استفاده می کند. این باعث می شود که صفحه فرود در هنگام دیدن لذت بخش تر باشد و بدون در اختیار داشتن پس زمینه قرمز روشن و یا هر چیز دیگری که ممکن است در بالای صفحه قرار گیرد، که می تواند سبب گیج شدن کاربر شود .  استفاده از انفجارهای رنگی میتواند یک ابزار خوب باشد.

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

بهبود نام تجاری محصول یا شرکت شما با استفاده از رنگ

در برخی از بخش ها در یک وب سایت ، رنگ بسیار برجسته می شود و مورد توجه قرار می گیرد و در بقیه موارد این اتفاق گاهی نمی افتد و نمی توان استفاده از رنگ را در آن مشاهده کرد . این امر به معنی تعادل است . رنگ ها پر جنب و جوش می باشند و می توانند کنار هم قرار بگیرند یکی از جدیدترین وب سایت های تجاری که از استراتژی رنگ مناسبی در سایت خود استفاده کرده است ، وب سایت Asana است .

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب

در نتیجه امروزه ما شاهد استفاده استراتژیک باز رنگ ها در طراحی وب سایت هستیم. مهمتر از همه، رنگ به شخصیت و خصوصا هویت نام تجاری کمک می کند.استفاده از رنگ در طراحی وب سایت ها روز به روز در حال بهبود بهتر و قوی تر شدن است و طراحان نیز در حال رشد هستند و روش های بهتری را به وجود می آوردند.

منبع:روشهای پرطرفدار استفاده از رنگ در طراحی وب سایت