طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

ارائه خدمات ویژه به مشتریان، کلید رشد فروشگاه اینترنتی

اگر چه دنیای اینترنت به یک مکان عمومی برای خرید و فروش کالا ها در فروشگاه های اینترنتی تبدیل شده است اما همچنان عدم تعامل شخصی بین مصرف کنندگان و شرکت ها وجود دارد. در بسیاری از موارد پاسخ ندادن اوپراتور های فروشگاه اینترنتی به مشتریان سبب سرخوردگی و نگرانی مشتریان خواهد شد. زمان پاسخگویی به مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. تحقیقات اخیر نشان داده است که از هر 5 مشتری فروشگاه های اینترنتی 3 نفر به خاطر پاسخگویی نامناسب و با تاخیر خرید خود را کامل نکرده اند. در حالی که برای جذب همین مقدار مشتری جدید شما باید هفت برابر مشتریان فعلی خود هزینه کنید تا مشتریان جدید جایگزین شوند. ارائه خدمات عالی به مشتریان نه تنها باعث افزایش فروش و سود می شود، بلکه به شرکت ها کمک می کند تا در بازار جایگاه و موقعیت فروشگاه اینترنتی خود را تثبیت نمایند. در زیر به بررسی موارد ویژه ای می پردازیم که از آن ها به عنوان کلید رشد فروشگاه اینترنتی یاد می شود.

سیاست های بازگشت محصول

بازگشت محصول فروشگاه 

یکی از مهم ترین مواردی که مشتریان یک فروشگاه اینترنتی با آن مواجه هستند، بازگشت محصول است. معمولا 15 تا 30 درصد از کالاهایی که به صورت آنلاین خریداری می شوند، بازگشت داده می شوند. بنابراین یک سیاست ساده و آسان برای بازگشت محصول در نظر بگیرید. سیاست های بازگشت محصول و مراحل مورد نیاز آن، باید در صفحات متعدد سایت شما و ایمیل خرید نشان داده شود. استفاده از یک فرآیند شفاف و دقیق اعتماد به نفس مشتریان را برای خرید از فروشگاه اینترنتی شما افزایش خواهد داد. به گفته دکتر توماس لمبو، صاحب Samurai Insoles "اگر شما خط مشی بازگشت آسان را ارائه دهید، مشتریان بیشتری از شما خرید خواهند کرد".

شخصی سازی فروشگاه اینترنتی

شخصی سازی فروشگاه اینترنتی می تواند نام تجاری یا همان برند کسب و کار شما را از دنیای رقابت جدا کند. در واقع، آمار نشان می دهد که بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی بر شخصی سازی فروشگاه اینترنتی تاکید دارند. این شخصی سازی می تواند شامل داشتن حساب کاربری، اطلاعات پرداخت مانند آدرس ارسال کالا و انتخاب اقلام و کالا های مختلف باشد. دریافت ایمیل های شخصی کاربران در پنل کاربری یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با مشتریان است. 

بسیاری از فروشگاه های اینترنتی خدمات منحصر به فردی را بر اساس مشخصات مشتری ارائه می دهند(مثلا طراحی یک لباس سفارشی بر اساس مشخصات مشتری)، که از این مورد نیز می توانید برای قرار گرفتن در بالای سر رقبای خود استفاده نمایید.

دریافت انتقادات و پیشنهادات مشتریان فروشگاه اینترنتی

اغلب مشتریان و کاربران سایت ها نظر و پیشنهاد خود ارائه نمی دهند، مگر این که از آن ها بخواهید. شما می توانید یک ایمیل پیگیری ارسال کنید و از آنها بخواهید تا تجربه خود را از فروشگاه اینترنتی شما توصیف کنند. بررسی انتقادات و پیشنهادات مشتریان برای فروشگاه های اینترنتی ضروری است زیرا باعث می شود صاحبان فروشگاه اینترنتی متوجه شوند که چه چیزی به درستی کار می کند و چه چیزی خوب کار نمی کند! پی بردن به اشتباهات همیشه بد نیست و باعث می شوند شما آن ها را اصلاح کنید و کارکرد فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید.

چت زنده با مشتریان

چت زنده 

برای مشتریان امروز فروشگاه های اینترنتی زمان اهمیت زیادی دارد. این به این معنی است که اگر آن ها یک سوال داشته باشند، یک پاسخ را می خواهند. اگر شما نتوانید به درستی آن ها را راهنمایی کنید، تنها با یک کلیک وب سایت شما را ترک خواهد کرد و به سراغ فروشگاه دیگری می روند. با توجه به اینکه 83 درصد از خریداران آنلاین نیازمند کمک برای تکمیل سفارش هستند، چت زنده (با افراد واقعی و نه ربات ها) ضروری است. استفاده از چت زنده می تواند نگرانی های شما را حل کند، یک تجربه عالی ارائه دهد و در نتیجه یک فروش برای فروشگاه شما به دست آورد.

ارائه خدمات از طریق رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی 

رسانه های اجتماعی جایی هستند که مردم از آن برای اشتراک گذاری و تبادل اطلاعات خود استفاده می نمایند. پس می توانید از این رسانه ها نیز برای پاسخ گویی به سوالات و تماس با مشتریان استفاده نمایید.  تحقیقات موسسه Bain & Company نشان می دهد که شرکت هایی که با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کنند و به درخواست های خدمات مشتریان در رسانه های اجتماعی پاسخ می دهند، 20 تا 40 درصد فروش بیشتری کسب می کنند.

فروش به خدمات وابسته است

ارائه خدمات مناسب به مشتریان و ایجاد تجربه کاربری مناسب گامی مهم برای سبقت گرفتن از سایر رقبای فروشگاه اینترنتی شما می باشد. بهتر اس یک بار به چشم یک خریدار به وب سایت خود نگاه کنید و بررسی کنید که آیا نحوه طراحی سایت فروشگاهی شما دوستانه، راحت و کاربرپسند هست یا خیر؟

منبع:فروشگاه اینترنتی

فرمت های صوتی در وب سایت ها

استفاده از فایل های صوتی در طراحی وب سایت ها غالبا با دو هدف زیر صورت می گیرد:

اول، افزایش جذابیت در وب سایت با اضافه کردن یک فایل صوتی مانند یک قطعه موسیقی به صفحات.
دوم، ایجاد امکان پخش یک فایل صوتی در صفحه وب برای اطلاع رسانی به مخاطبین مانند پخش زنده شبکه های رادیویی
در هر دو مورد فوق، تنها امکان استفاده از فرمت هایی خاص وجود دارد؛ فرمت هایی که ضمن حفظ کیفیت پخش صدا، حجم فایل را تا حد امکان پایین بیاورند تا بارگذاری صفحه با آماده شدن قطعه صوتی برای پخش به زمان زیادی نیاز نداشته باشد.Image result for voice

برخی از وب سایت ها ترجیح می دهند به جای این که امکان دانلود فایل صوتی را برای کاربران فراهم بیاورند شرایطی را ایجاد کنند تا قطعه صوتی از طریق مرورگر برای مخاطبین وب سایت پخش شود. در مواردی مانند پخش زنده شبکه های رادیویی این تنها راه حل ممکن است اما به عنوان نمونه در مورد پخش یک قطعه موسیقی، با استفاده از این روش می توان از کپی شدن فایل بر روی رایانه مرورگر به دلایلی مانند حق تکثیر جلوگیری نمود
در میان فرمت هایی که برای پخش صدا در صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرند، موارد زیر کاربرد گسترده تری دارند:

 

wav: این فرمت صوتی که توسط شرکت Microsoft ارائه شده به دلیل پخش در نرم افزار Windows Media Player که همراه با سیستم عامل ویندوز عرضه می شود از محبوبیت بالایی برخوردار است، چرا که به راحتی در مرورگر وب رایانه هایی که ویندوز بر روی آنها نصب شده پخش می گردد، حجم فایل های wav. با مشخصات فنی فایل مانند نرخ بیت و تعداد کانال های پخش، ارتباط مستقیمی دارد اما به دلیل عدم استفاده از الگوریتم های فشرده سازی، نسبتا بالا است
mp3: فرمت mp3 از جمله فرمت های پرطرفدار در وب و تیز سایر رسانه های دیجیتال محسوب می شود که با استفاده از یک الگوریتم قدرتمند برای فشرده سازی فایل های صوتی توانسته نسبت خوبی میان حجم و کیفیت فایل ها ایجاد نماید. این فرمت عمدتا برای پخش موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد و توسط اغلب مرورگرها پشتیبانی می شود.
wma: از عبارت Windows Media Audio گرفته شده و فرمتی است که توسط شرکت Microsoft عرضه گردیده اما برخلاف wav. از الگوریتم های فشرده سازی استفاده می کند و لذا حجم پایین تری دارد. برای پخش این فرمت روی مرورگر، باید نرم افزار رمز گشای آن بر روی رایانه موجود باشد.

mid: فرمت mid برای ضبط و پخش فایل های موسیقی که حاوی ریتم هستند (مانند پیانو) مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل استفاده از نت های موسیقی برای ذخیره سازی اطلاعات فایل. حجم فوق العاده پایینی دارد. این فرمت به وسیله اکثر مرورگرها پشتیبانی می شود و به دلیل حجم پایین می تواند به عنوان صدای پس زمینه صفحات وب مورد استفاده قرار گیرد.
ra و rum: این فرمتها که اعضای خانواده فرمت های قابل پخش در نرم افزار RealPlayer محسوب می شوند. برای پخش زنده فایل های صوتی کاربرد دارند اما پخش آنها در مرورگر مشروط به وجود نرم افزار Real Player روی رایانه با نصب افزونه موردنیاز روی مرورگر است.

saif: فرمت AIFF که محصولی از شرکت Apple است برای ذخیره سازی صداهای دیجیتال با کیفیت بالا ایجاد شده و غالبا بر روی سیستم های مکینتاش مورد استفاده قرار می گیرد
au: این فرمت صوتی که توسط شرکت Sun و برای سیستم های یونیکس تولید شده دارای کیفیت و حجم نسبتا پایینی است و کاربرد آن در وب محدودتر از سایر فرمت ها است.

افزودن صوت به صفحه
برای اضافه کردن صدا به صفحه وب روش های متعددی وجود دارد اما متأسفانه همه مرورگرها از آنها پشتیبانی نمی کنند لذا تنها به ذکر مواردی می پردازیم که توسط اغلب مرورگرها قابل اجرا هستند.

استفاده از برچسب <a>

ساده ترین روش برای قرار دادن فایل صوتی در صفحه وب، ایجاد یک پیوند به آن است تا در صورت وجود نرم افزار مرتبط، کاربر با کلیک روی پیوند بتواند قطعه صوتی را بشنود، پیش از این با روش ایجاد یک پیوند با استفاده از برچسب <a> آشنا شدند. اما برای یادآوری، روش استفاده از این برچسب را مجددا مرور خواهیم کرد. این برچسب مشخصه ای با نام herf دارد که به نشانی نسبی یک پیوند اشاره می کند. این پیوند می توان یک صفحه وب در همان سایت، نشانی یک وب سایت دیگر و یا حتی یک فایل باشد.
منظور از نشانی نسبی این است که مشخص شود فایل با صفحه مورد نظر فارغ از محل ذخیره سازی روی رایانه، نسبت به صفحه ای که برچسب <a> در آن وجود دارد در چه محلی قرار گرفته است. برای مثال فرض کنید فایل صوتی همان جایی ذخیره شده که صفحه وب قرار دارد بنابراین مقدار مشخصه href به صورت زیر تنظیم می شود:

<a/برای شنیدن موسیقی کلیک کنید<“a href= ” Song.wav>

منبع:وب سایت ها

8 نکته کلیدی طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت برای به دست آوردن بازدید کنندگان بیشتر شاید مهم از آن چیزی باشد که شما فکر می کنید. طراحی فقط به معنی کاری نیست که طراحان انجام می دهند. طراحی می تواند معنای بازاریابی، نمایش محصولات شما و این که چگونه آن ها کار می کنند باشد. در ادامه به بررسی 8 نکته کلیدی طراحی سایت حرفه ای پرداخته ایم.

سلسله مراتب بصری

سلسله مراتب بصری یکی از مهم ترین اصول پشت طراحی وب سایت خوب است. این نظم است که باعث می شود چشم انسان آنچه را که می بیند، درک می کند. لطفا دایره های زیر را به ترتیب اهمیت مرتب کنید:

طراحی سایت

 بدون دانستن هیچ اطلاعاتی درباره این دایره ها شما قادر خواهید بود تا آن ها را مرتب کنید و این به معنای سلسله مراتب بصری است.

قطعا برخی قسمت های وب سایت شما از قسمت های دیگر آن اهمیت بیشتری دارند و شما می خواهید آن ها بیشتر مورد توجه قرار گیرند. 

با هدف کسب و کار شروع کنید

شما باید بر اساس اهداف تجاری خود عناصر را در وب سایت خود رتبه بندی کنید. اگر هدف خاصی نداشته باشید، نمی توانید اولویت بندی خوبی انجام دهید. در این جا یک مثال قرار داده ایم که مربوط به یک فروشگاه اینترنتی مربوط به آشپزی است. بزرگ ترین چیزی که می بینیم یک قطعه گوشت است که ما را ترغیب به خواستن آن می کند و بعد از آن عنوان مشخص شده است و سپس دکمه سفارش محصول. در جایگاه چهارم نیز جملاتی برای توضیح عنوان بیان شده است، در جایگاه پنجم یک بنر تبلیغاتی قرار گرفته شده ات و در اخر نیز ناوبری سایت قرار داده شده است. این یک سلسله مراتب بصری خوب برای یک وبسایت است.

اصول طراحی سایت 

نسبت های عدد طلایی 

نسبت طلایی یا عدد فی (ϕ)، شماره جادویی 1.618 می باشد که برخی اعتقاد دارند که معیاری برای سنجش نسبت زیبایی است. بسیاری از هنرمندان و معماران در کارهای خود از نسبت طلایی استفاده می کنند. در طراحی وب سایت توییتر نیز به نظر می رسد این نسبت رعایت شده است که به نظر نمی آید اتفاقی باشد.

طراحی سایت جدید 

قانون هیک

قانون هیک می گوید که هر انتخاب اضافی زمان لازم برای تصمیم گیری را افزایش می دهد. شما این را بار ها در رستوران ها تجربه کرده اید، منو هایی با گزینه های زیاد که زمان تصمیم گیری را برای شما افزایش می دهند. گزینه های بیشتری که کاربر هنگام استفاده از وب سایت با آن ها مواجه می شود، سخت تر از آن هستند که استفاده شوند (یا در همه موارد استفاده نمی شوند). بنابراین برای ارائه یک تجربه لذت بخش تر، ما باید انتخاب ها را از بین ببریم. برای طراحی وب بهتر، فرآیند حذف گزینه های منحرف کننده باید در طول فرآیند طراحی به صورت پیوسته باشد.

در زمانی که انتخاب های زیادی در وب سایت شما وجود دارند، باید از فیلتر ها برای تصمیم گیری بهتر کاربران استفاده کنید. (مانند تصویر زیر)

وب سایت 

قانون Fitt

قانون Fitt تصریح می کند که زمان لازم برای حرکت به یک منطقه هدف (به عنوان مثال، با کلیک بر روی یک دکمه)، تابع فاصله از هدف و اندازه هدف است. به عبارت دیگر، هر چه یک شیء بزرگتر و نزدیکتر به ما باشد، راحت تر می توانیم از آن استفاده کنیم. 

همانطوری که می بینید فروشگاه اینترنتی Spotify دکمه شروع را راحت از بقیه دکمه ها قرار داده است:

فروشگاه 

البته این بدان معنا نیست که بزرگتر همیشه بهتر است. یک دکمه که نیمی از صفحه نمایش را جذب می کند قطعا خوب نیست و ما به مطالعه ریاضی نیاز نداریم تا این را بدانیم. با این وجود، قانون Fitts یک لگاریتم باینری است. این به این معنی است که نتایج پیش بینی شده از قابلیت استفاده از یک جسم در امتداد یک منحنی اجرا می شود، نه یک خط مستقیم.

قانون Thirds

ایده خوبی است که از تصاویر در طراحی خود استفاده کنید. برخی مواقع تصاویر می توانند بهتر از متن ها مفهوم مورد نظر شما را به کاربر منتقل نمایند. بهترین تصاویر از قانون Thirds به دست می آید: تصویر باید به صورت 9 عدد مساوی توسط دو خط افقی به همان اندازه فاصله و دو خط عمودی به طور مساوی تقسیم شده و عناصر تشکیل دهنده مهم نیز در این خط ها یا تقاطعات آنها قرار می گیرند.

طراحی 

همان طور که می بینید تصویر در سمت راست جالب تر به نظر می رسد و این قانون Thirds است. استفاده از تصاویر زیبا و بزرگ، به طراحی کمک می کند، این قانون باعث می شود که آن ها جالب تر شوند و بنابراین وب سایت شما جذاب تر می شود. 

قوانین طراحی Gestalt

روانشناسی Gestalt یک نظریه ذهنی و مغز است. اصل آن این است که قبل از درک واحد های فردی، چشم انسان، اشیا را در تمامیت خود می بیند.

در این تصویر منظور چیست؟

سایت 

توجه کنید که چگونه می توانید سگ را بدون تمرکز بر هر نقطه سیاه که از سگ وجود دارد، ببینید؟

نکته کلیدی در اینجا این است که مردم قبل از این که قطعات را ببینند، کل را می بینند. مردم همیشه قبل از این که هدر، منو، پاورقی و غیره را تشخیص دهند، ابتدا تمام وب سایت شما را می بینند. کرت کافکا، یکی از بنیانگذاران "گرستیپت"، گفت: کل از نظر قطعات مستقل است. با استفاده از قوانین Gestalt می توانیم پیش بینی کنیم چگونه مردم چیزی را درک می کنند.

فضای سفید و طراحی تمیز

فضای سفید بخشی از یک صفحه است که "خالی" است. این فضا اغلب بین گرافیک، حاشیه، چاله، فضای بین ستون ها، فضای بین خطوط نوع یا تصاویر موجود است. این یک عنصر مهم طراحی است که این امکان را فرآهم می کند که اشیاء در آن وجود داشته باشند. یک صفحه بدون فضای سفید که پر از متن یا گرافیک است، معمولا خواندن آن سخت و آزار دهنده است. به همین دلیل وب سایت های ساده از لحاظ علمی بهتر هستند.

طراحی تمیز به معنی طراحی است که بهترین استفاده از این فضا ها در آن صورت گرفته است. برای ساخت یک طرح تمیز، شما باید بدانید که چگونه به صورت عاقلانه از این فضا ها استفاده کنید.(مانند تصویر زیر)

طراحی 

استفاده خوب از فضای سفید باعث می شود تا تمرکز بر روی پیام اصلی و تصاویر بیشتر شود.

تیغ اوکام

تیغ اوکام اصلی منسوب به ویلیام اوکام، منطق‌دان و فیلسوف انگلیسی است که ترجمه مستقیم آن در پارسی به شکل زیر می باشد:

موجودیتها یا وجود ها(نهادها) نباید بدون ضرورت افزایش یابد.

ترجمهٔ آزاد آن در فارسی می‌شود:

در توضیح و توصیف، بخش‌های ناضروری را حذف کن. 

در طراحی وب سایت ساده بودن اجزا اهمیت زیادی دارد. اما ما فقط افتخار می کنیم که محصولات ما چه کاری انجام نمی دهند. طراحی پیچیده اغلب سبب سردرگمی بازدید کنندگان می شود: ویژگی های بیش از حد بسیاری، دکمه های بیش از حد بسیاری، سردرگمی بیش از حد.

نمونه سایت نتیجه گیری

تاثیرات طراحی سایت و هنر شبیه هم نیستند. شما طراحی را برای کاربران انجام می دهید و همچنین باید یک هدف تجاری نیز در ذهن خود داشته باشید. با استفاده از این اصول طراحی وب سایت می توانید نتایج زیبایی شناختی و مالی را به دست آورید.

منبع:سایت حرفه ای

مراحل طراحی صفحه نمونه کار های وب سایت

استفاده از نمونه کار های آنلاین در صفحات وب سایت شما می تواند به شما در جذب مشتریان بیشتر کمک کند و یک ابزار تبلیغاتی ارزشمند محسوب می گردد. صرف نظر از این که شما در حال ایجاد نمونه کارهای طراحی گرافیک یا نمونه کار طراحی وب سایت، هستید، در هر دو مورد اصول مشابهی استفاده می شود، که در ادامه به آن ها می پردازیم. اما در ابتدا سوالاتی وجود دارند که باید به آن ها توجه داشت:

  • چه آیتم هایی در نمونه کار های شما وجود دارند؟
  • روش های توصیف هر مورد از نمونه کارها چگونه است؟
  • آیا در طراحی سایت خود از پلتفرم های انعطاف پذیر و مفید استفاده می کنید؟
  • راه های بهینه سازی نمونه کارها برای بینندگان چیست؟
  • تاکتیک های شما برای ترویج کار چیست؟

شناسایی و اشتراک گذاشتن نمونه کارها

معمولا هنگامی که صحبت از انتخاب مواردی به عنوان نمونه کار می شود، کیفیت حرف اول را می زند. نمونه کارها نباید یک مخزن دیجیتالی از فایل های PSD روی هارد دیسک شما باشد بلکه یک نمایشگاه عمومی از بهترین چیز های شماست.

سعی کنید از نمونه کار های متفاوت در وب سایت خود استفاده کنید، به عنوان مثال به جای نمایش پنج وب سایت که برای پنج شرکت مختلف در زمینه محصولات ورزشی طراحی کرده اید، در وب سایت خود نمونه کار هایی که برای یک بانک یا مرکز تبلیغات یا یک سازمان غیر انتفاعی طراحی کرده اید، قرار دهید. تعادل کیفی و تنوع نمونه کار ها، تعداد کارفرمایان یا مشتریان احتمالی شما را نشان می دهند و موارد زیر را برای شما به دنبال دارد:

  • نشان دهنده استعداد و توانایی ایجاد طرح های زیبا توسط شما است
  • قرار گرفتن در معرض انواع رسانه های بازاریابی و تبلیغاتی

داستان هر نمونه کار را بگویید

نمونه کار طراحی سایت 

نمایش دادن بهترین تصاویر و طراحی های شما با تصاویر و اسکرین شات ها ختم نخواهند شد. شما باید آن چه در طرح های خود به دست آورده اید به بینندگان نمایش دهید. تصور کنید شما صاحب یک هتل هستید که به دنبال یک طراح وب با تجربه در صنعت هتل داری است. با مراجعه به وب سایت های مختلف و مشاهده نمونه کار ها قطعا نمونه کار هایی که به صنعت کاری شما نزدیک تر باشد، نظر شما را بیشتر جلب خواهد کرد.

طراح در کنار هر تصویر باید نمونه کارها، اهداف مشتری و نحوه طراحی آن ها را نیز توضیح دهد. علاوه بر این، یک خلاصه دقیق از نتایج هر پروژه را در وب سایت قرار دهید. 

یک درس! فقط قرار دادن تصاویر نمونه کار ها در وب سایت کافی نیست بلکه شما باید داستان خود را در پشت طرح های خود به مخاطبان خود بگویید. شما مجبور نیستید هر مورد نمونه کارها را به مطالعه موردی تبدیل کنید، اما همیشه باید بیننده را از هدف طراحی و آنچه که برای سازمان مورد استفاده قرار گرفته است، مطلع نمایید. اطمینان حاصل کنید که هر داستان شامل موارد زیر است:

  • نقش شما: آیا کل پروژه را مدیریت کردید یا به عنوان بخشی از یک تیم بزرگ کار می کردید؟ به بینندگان اجازه دهید از سابقه کاری شما مطلع شوند.
  • عملکرد شما: به مشتریان خود بگویید که چگونه به طرحی که در وب سایت شما می بینند رسیده اید. این برای آن ها مشخص می کند که نحوه کار شما با مشتریان چگونه است.
  • معیارهای موفقیت: موفقیت طراحی خود را با چه معیاری اندازه گیری می کنید؟ این  می تواند تعیین کننده این باشد که آیا مشتری از کار با شما راضی خواهد بود یا خیر!

انتخاب پلتفرم مناسب

پلتفرم سایت 

گام بعدی انتخاب یک پلت فرم وب است که جستجو نمونه کار های شما را راحت و لذت بخش می کند. انتخاب پلتفرم شما به مهارت فنی شما بستگی دارد. به طور کلی، سیستم عامل هایی که انعطاف پذیری قابل توجهی در قالب بندی دارند ممکن است نیاز به برخی از دانش های فنی مانند برنامه نویسی HTML و CSS داشته باشند. شما می توانید از پلتفرم هایی که دارای ابزار هایی برای طراحی سایت هستند مانند ورد پرس هم استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که استفاده از این پلتفرم ها به این معنی است که شما کمترین آزادی برای تغییر در نحوه نمایش محصول خود را خواهید داشت.

اگر شما یک طراح گرافیک هستید یا در صنعتی فعالیت دارید که در آن تجربه برنامه نویسی وجود نداشته است، ممکن است یک پلتفرم را بدون نیاز به برنامه نویسی ترجیح بدهید، اما توجه داشته باشید طراحی قالب های اختصاصی به مراتب به خواسته های شما نزدیک تر خواهند بود.

وب سایت خود را بهینه سازی کنید

بهینه سازی سایت 

حتی ارزان ترین و جذاب ترین نمونه کار ها بدون بهینه سازی و انجام اصلاحات ضعیف و ناتوان خواهند بود. با بهینه سازی تصاویر خود و آسان نمودن تماس مخاطبان با شما، می توانید بازدید کنندگان و مشتریان بیشتری را جذب نمایید.

برای بارگذاری تصاویر در وب سایت بایستی به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • تغییر اندازه تصاویر قبل از آپلود آنها به وب: تغییر اندازه تصاویر باید مناسب با قالبی باشد در صفحه وب سایت خود از آن استفاده می کنید. به عنوان مثال افراد به مجبور به بارگذاری چندین هزار پیکسل فقط برای مشاهده یک تصویر بند انگشتی نکنید.
  • عکس ها را فشرده کنید: حتی اگر شما فقط از فایل های jpg و png استفاده می کنید، معمولا می توانید اندازه فایل را بدون تغییر ابعاد تصویر و با همان کیفیت کاهش دهید. به TinyJPG سر بزنید و تصاویر خود را فشرده کنید.

ترویج کار شما

ترویج کار شما نکته کلیدی برای به حداکثر رساندن ارزش تلاش های شما در مراحل قبلی است. یک نمونه کار برای شما ارزشی نخواهد داشت اگر کسی به آن نگاه نکند. یکی از راه های تبلیغ ترویج کار شما این است که عضو انجمن های طراحی آنلاین شوید و دستاوردهای خود را با دیگر طراحان به اشتراک بگذارید. این جوامع به شما امکان می دهند که کارتان را منتشر کنید و نظرات دیگران را دریافت کنید. این یک راه عالی برای ارتباط است و تفسیر دیگران می تواند به بهبود کار شما کمک کند. حداقل باید کار خود را با یکی از سه انجمن طراحی به اشتراک بگذارید که هر کدام چند هزار و یا چند میلیون کاربر را دارند. مهم ترین این انجمن ها عبارتند از : Dribbble ،Behance و DeviantArt.

نتیجه گیری

همان طور که نمونه کارهای طراحی آنلاین خود را ایجاد می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که چه چیزی نمونه کار است و این جا یک موزه برای تمام پروژه های گذشته شما نیست. همچنین این یک طرح کلی است که در آن شما در معرض ایده های جدید قرار می گیرید. این یک ابزار است که شما از آن برای کسب درآمد استفاده می کنید.

برای افراد و سازمان هایی که به دنبال استعداد طراحی هستند، نمونه کارهای آنلاین شما ثابت می کند که شما یک حرفه ای هستید و قادر به ایجاد طرح های زیبا هستید که به مشتریان کمک می کند تا به اهداف کسب و کار خود برسند.

منبع: نمونه کار های وب سایت

معرفی شش نقطه خطرناک در دنیای اینترنت

چند سالی می‌شود که گوگل به جزء جدایی ناپذیر زندگی امروزه کاربران تبدیل شده است. تا جائیکه نتایج جستجوی آن پاسخ اکثر سوالات آن‌ها را در هر زمینه‌ای می‌دهد. اما همین فناوری به شدت پیچیده می‌تواند دردسرهای جدی هم به لحاظ امنیتی برای کاربران فراهم کند.


کاربران اینترنت معمولاً برای یافتن عکس‌ها، ویدئوهای خنده دار، مقالات علمی و... خود در گوگل جستجو می‌کنند اما ممکن است در خلال همین جستجوها به یکباره سیستم آن‌ها با مشکلات جدی روبرو شود. بسیاری از متخصصان امنیتی، محیط مجازی را به میدان مین تشبیه کرده‌اند چراکه درست زمانیکه شما فکر می‌کنید همه جوانب امنیتی را رعایت کرده‌اید، به بدافزارهای کلاهبرداری آنلاین آلوده می‌شوید.

 

از این رو به تازگی وزارت امنیت داخلی امریکا اقدام به بررسی درجه و میزان خطرآفرینی هر یک از محیط‌های مجازی در فضای اینترنت کرده و براساس رنگ، درجه خطر هر یک را طبقه بندی کرده است. این گزارش همچنین شش نقطه پرخطر را در اینترنت معرفی و در نهایت راه مقابله و محافظت از کاربران را در هر یک از این فضاها عنوان کرده است.


براساس طبقه بندی وزارت امنیت داخلی امریکا، وب سایت‌ها در پنج سطح آبی، سبز، زرد، نارنجی و قرمز از ایمن تا خیلی خطرناک دسته بندی شده‌اند.

 

بر این اساس سطح آبی شامل وب سایت‌هایی است که کاملاً امن بوده و امکان وجود هیچ گونه خطر امنیتی در آن‌ها وجود ندارد.

 

سطح بعدی سبز رنگ است که اگر کاربری به دنبال ریسک‌های امنیتی باشد، شاید بتواند نوع خفیفی از آن را پیدا کند اما به هیچ عنوان آسیب جدی به حساب نمی‌آید.

 

سطح زرد رنگ وب سایت‌های خطرناکی را در بر می‌گیرد که به خودی خود آلوده نیستند اما لینک‌های رد و بدل شده در آنها می‌تواند آلوده باشد و یک کلیک کاربر می‌تواند او را با مشکلات جدی روبرو کند.

 

سطح نارنجی وب سایت‌های خطرناک را در بر می‌گیرد. در این وب سایت‌ها آلودگی به کاربر بسیار نزدیک بوده و بهتر است کاربر اصلاً به آن‌ها مراجعه نکند .

 

در نهایت سطح قرمز وب سایت‌های بسیار خطرناک و آلوده را شامل می‌شود که کاربر به محض بازدید از آن‌ها قطعاً آلوده خواهد شد.


براساس این گزارش، وزارت امنیت داخلی امریکا به بررسی موقعیت‌های خطرناک و همچنین محیط‌های ناامنی پرداخته است که کاربران در مواجهه با این محیط‌ها و موقعیت‌ها باید هوشیاری بیشتری به خرج داده و بیشتر از قبل نکات امنیتی را رعایت کنند. در ادامه به بررسی هر یک از این موقعیت‌ها می‌پردازیم:

 

وب سایت‌های خطرناک و آلوده, فایل‌های مخرب فلش

 

- موقعیت اول: فایل‌های مخرب فلش
محیط خطرآفرین: وب سایت‌های حاوی فایل‌های فلش
طی سال‌های اخیر نرم افزارهای گرافیکی ادوبی فلش به هدف مطلوب بدافزارها تبدیل شده‌اند. بطوریکه این شرکت به طور مداوم در حال انتشار اصلاحیه های امنیتی است! اما آنچه در این نرم افزار محل خطر است، کوکی‌های فلش است که به سازندگان آن این امکان را می‌دهد تا تنظیمات کمتری بر روی فلش اعمال کنند و از این طریق سایت‌هایی که شما بازدید کرده‌اید را ردیابی کنند. بدتر از آن زمانیست که حتی با حذف کوکی‌های مرورگر، باز هم کوکی‌های فلش در پشت صحنه باقی می‌مانند.

 

پس اگر شما از یک وب سایت حاوی فلش بازدید کردید، به منظور حفاظت در برابر حملات مبتنی بر فلش، پلاگین فلش مرورگر خود را بروز نگه داشته و قبل از هرگونه دانلود آن را با تنظیمات مرورگر خود بررسی کنید.

 

وب سایت‌های خطرناک و آلوده, فایل‌های مخرب فلش

 

- موقعیت دوم: لینک های کوتاه شده
محیط خطرآفرین: توییتر
از زمان ایجاد توییتر، کلاهبردان اینترنتی سعی می کنند تا با استفاده از لینک های کوتاه شده کاربران را برای کلیک بر روی لینک های مخرب ترغیب کنند. چراکه پنهان کردن بدافزارها پشت لینک‌های کوتاه کار بسیار ساده تری است.
 

پس هر زمان که به سایت توییتر سر زدید به هیچ وجه بر روی هیچ لینکی کلیک نکنید. اگر هم می خواهید لینک های مخرب را از سالم تشخیص دهید از برنامه Tweet Deck که دارای ویژگی نمایش کامل لینک ها قبل از ورود به سایت است، استفاده کنید.

 

وب سایت‌های خطرناک و آلوده, فایل‌های مخرب فلش

 

موقعیت سوم: ایمیل‌ها و فایل‌های پیوست
محیط خطرآفرین: Inbox ایمیل شما
اگرچه کلاهبرداری های فیشینگ و حملات مخرب به ایمیل‌ها اتفاق تازه ای نیست اما روش‌های این کلاهبرداری ها دائماً در حال تحول است. بطوریکه این روزها پیام‌های عادی از پیام‌های مخرب قابل تشخیص نیستند.

 

به همین دلیل به کاربران توصیه می‌شود به هرآنچه که به Inbox شان وارد می‌شود، اعتماد نکرده و به جای کلیک بر روی لینک‌های ارسال شده به صورت مستقیم به وب سایت مربوطه مراجعه کنند.

 

وب سایت‌های خطرناک و آلوده, فایل‌های مخرب فلش

 

موقعیت چهارم: موزیک‌ها، ویدئوها و نرم افزارها
محیط خطرآفرین: وب سایت‌های دریافت (Download) موزیک، ویدئو و نرم افزار
سایت‌های دریافت (Download) موزیک، ویدئو و نرم افزار، گنجینه ای از نرم افزارهای مخرب در لباس مبدل هستند! بسیاری از متخصصان امنیتی معتقدند وب سایت‌های این چنینی یکی از خطرناک‌ترین محیط‌ها برای بازدید هستند. چراکه اغلب این وب سایت‌ها یک مدل مشخص از کسب و کار و همچنین اعتبار امنیتی کافی ندارند.

 

اگرچه بهتر است به دلیل محتوای غیرقابل اعتماد این وب سایت‌ها به طور کامل از بازدید آن‌ها صرف نظر کنید اما اگر به هر دلیلی به این وب سایت‌ها سر زدید، بهتر است به منظور حفاظت از سیستم اصلی خود، از یک سیستم دوم با یک آنتی ویروس کاملاً بروز استفاده کنید. در نهایت فایل‌های دانلود شده را اسکن کرده و یکی دو روز بعد آن‌ها را باز کنید. چراکه نرم افزارهای مخرب به محض باز شدن به همه سیستم شما رسوخ می‌کنند اما با تاخیر در باز کردن آن‌ها، به آنتی ویروس اجازه می‌دهد مجوزهای لازم را مورد بررسی قرار دهد.

 

وب سایت‌های خطرناک و آلوده, فایل‌های مخرب فلش

 

موقعیت پنجم: بدافزارهای پنهان در فیلم‌ها و تصاویر غیراخلاقی
محیط خطرآفرین: وب سایت‌های نامشروع
سایت‌های نامشروع به خودی خود نسبت به سایر سایت‌های فعال و عمومی از درجه امنیت کمتری برخوردار هستند. اما این فرضیه تمام داستان نیست. اگرچه بازدید از این وب سایت‌ها به دلیل محتوای آن‌ها، بطورکلی مخرب است اما به دلیل اینکه هیچ خط مشی امنیتی مشخصی ندارند علاوه بر محتوای مخرب می‌توانند حاوی برنامه‌های آلوده و بدافزار هم باشند.

از این رو کاربران بهتر است به هیچ دلیلی به هر یک از این وب سایت‌ها وارد نشوند.

 

وب سایت‌های خطرناک و آلوده, فایل‌های مخرب فلش

 

موقعیت ششم: ویدئوهای آنلاین
محیط خطرآفرین: وب سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو
شاید برای شما پیش آمده، در حال تماشای یک ویدئوی آنلاین هشداری نمایش داده می‌شود مبنی بر اینکه برای دانلود این ویدئو نیازمند نرم افزار خاصی هستید. چراکه نرم افزار فعلی شما فایل مربوطه را پشتیبانی نمی‌کند.

 

قانونی بودن نرم افزار معرفی شده به اعتبار وب سایتی که شما در حال بازدید از آن هستید بر می‌گردد. اگر در حال تماشای ویدئو از یک وب سایت نا آشنا هستید بهتر است به پیغام داده شده اعتنا نکرده و نرم افزار را دانلود نکنید. اما بطورکلی بهتر است برای تماشای ویدئوهای آنلاین به وب سایت‌های شناخته شده ای مثل Vimeo و یوتیوب مراجعه کنید.

 

وب سایت‌های خطرناک و آلوده, فایل‌های مخرب فلش

 

در نهایت اینکه اگرچه امروز اینترنت فاصله‌ها را کم و دسترسی‌ها را آسان کرده است اما هر لحظه از حضورمان در این فضا می‌تواند موقعیت مناسبی را در اختیار سودجویان قرار دهد. شش موقعیتی که توسط وزارت امنیت داخلی امریکا مورد بررسی قرار گرفت اگرچه ممکن است خطرآفرین باشند اما تمام پهنه گسترده اینترنت را شامل نمی‌شوند. از این جهت به نظر می‌رسد تنها راه حل مطمئن برای مقابله با کلاهبردان و نفوذگران، هوشیاری کاربران و استفاده به جا از ابزارهای امنیتی مناسب است.

منبع:iranvij.ir